Imorgon

...ska jag fota en kille jag hade jätteroligt med när jag fotade sist! Det var några år sedan nu :-) På den tiden hade jag ingen egen studio utan hyrde in mig när det var dags att fota. Studion låg vid Nytorget nere i en källare och kostade lika mycket som jag fick betalt, om jag ens fick betalt, det var inte självklart på den tiden... och inte mer än rätt, kan jag tänka när jag ser bilderna jag tog, haha! Ljussättningen är inte direkt bäst... Men, men, alla är vi barn i början :-) 

Det roligaste där var att jag fick tillgång till deras välsorterade garderob, som innehöll både peruker, klänningar, hattar och pistoler - något som helt klart inbjöd till bus...


Mañana voy a sacar fotos de un chico con quien lo pasé fenomenal sacandole fotos unos años en pasado. Esa temporada no tenía mi proprio estudio sino alquilé uno cuando tuve clientes. Ell estudio estaba en un sótano y me costó igual como gané del trabajo... Bueno, esta temporada no gané mucho dinero con la fotografía y cuando veo las fotos lo entiendo, haha :-) La iluminación no está lo mejor... Pero bueno - uno aprende! 

Lo más divertido con ese estudio era que daba acceso a un guardarropa que estaba llena de pelucas, vestidos, gorros y pistolas - algo que obviamente invitaba a jugar...




Kommentarer
AnJa

Vilken härlig kille! Ska bli spännande att se hur han ser ut och hur bilderna blir den här gången. Lycka till!

2011-08-17 - 07:50:55 / URL: http://anjson.wordpress.com
LeaFoto (Helena)

Tack Nettan! Det tycker jag också att det ska bli :-) Har satt upp svarta bakgrunden, octaboxen och en softbox ovanifrån med nya Polystandet... tjohoo vad kul jag ska ha!

2011-08-17 - 10:59:58 / URL: http://leafoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar