Fotografier från Förr

Idag hämtade jag ut en spännande försändning på posten. Det var ett klart hemmagjort kuvert i A3-format bestående av olika fasttejpade kartongbitar... jag fick kämpa länge innan jag fick upp det! Avsändaren var min faster Susanna. Det första jag såg när jag till slut fick upp mitt paket var några svarta ark med svart-vita bilder, tagna för länge sedan. Fina ögonblicksbilder från min första tid på jorden. Så värdefullt att få!

Det är något alldeles särskilt att se fotografier på print. Extra kul är det såklart när de är riktigt gamla och helt naturligt sådär lite gryniga...

Min kärlek till fotografin föddes ju innan bilderna blivit digitala, så jag minns mycket väl känslan av att stå i fotolabbet bland kemikaliedofterna och i skenet av en röd lampa se bilden liksom sakta men säkert födas på pappret... Det kom jag att tänka på när jag tittade på bilderna min faster skickat mig. Tja, och det faktum att både mina föräldrar och jag blivit rejält mycket äldre, såklart... :-)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar