Pizzakväll


Jag och Erik har båda varit rejält förkylda i några dagar. Helgen spenderade Erik spelandes på sin dator och jag framför TVn med film efter film. Älskar att titta på filmer! Och serier för den delen. Gärna med bestialiska mord eller sockersött romantiskt. Eller verklighetsbaserade historier. Det blev trots snörvlande till en riktigt mysig helg.

Idag var "min" mat-dag och jag bestämde mig för att fixa pizza från grunden :-P Kan tala om att det blev mumsigt värre! Erik sa att det var den godaste hemlagade pizzan han ätit någonsin!

Pizzadegen (som räckte till två stora pizzor)
15g jäst
3 dl ljummet vatten
2 msk socker
1 msk flingsalt
2 msk olivolja
1 dl durum vetemjöl
5,5 dl vetemjöl special

Degen fick jäsa 45 minuter

Garnering: tomatsås med basilika, ananas, champinjoner, räkor, oliver, mozarella och ost.

Gräddades i 6 minuter i mitten av ugnen, i 250 grader





Kommentarer
AnJa

Det där såg gott ut! Trots att jag varit bjuden på supergod middag och egentligen är proppmätt blev jag sugen :-)

2011-09-20 - 20:00:05 / URL: http://anjson.wordpress.com
LeaFoto (Helena)

:-D Kul att höra! Kramis

2011-09-21 - 11:52:08 / URL: http://leafoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar