Katta i Hagaparken


Igår mötte jag upp med min kompis Katta för en sån där "miljöguidefotografering". Fick även lite bilder som jag kunde visa på bildvisningen som var ikväll.  

Det var en typisk aprildag. När vi begav oss mot parken så sken solen med bara några få söta moln på himlen - när vi kom fram var himlen full av moln och solen befann sig bakom dem... Vi fick såklart jättemånga jättefina bilder ändå - kan liksom inte misslyckas på en sådan plats som vi var på - men vi fick faktiskt också en stund av vackert solsken. Solen stod lågt på himlen och omgavs av moln - helt perfekt alltså. Varma, smickrande strålar, inte så starka att min modell behövde kisa och så pass lågt ner att den var perfekt att fånga Katta i motljus med.

Titta och njut! Jag riktigt myser när jag ser bilderna - hon är så vacker, ljuset så mjukt och jag älskar färgerna!  










Kamera: Canon 5D Mark ll
Objektiv: Canon 50mm f/1.4, Canon 135mm f/2.0 samt Canon 24-70mm f/2.8

Inställningar: Största bländaren på alla bilderna, ISO 100-400 beroende på objektiv, snabb tid.
Tillbehör: Reflektor vit och silver, en vit handduk som modellen kunde sitta på, motljusskydd
Kommentarer
Anette

Väldigt fina bilder!

2012-04-25 - 06:59:24 / URL: http://anjson.wordpress.com
Sara

Fiint! Och så fint i Hagaparken, där har jag varit på kurs med Emelie Ohlsson :)

2012-04-25 - 07:05:36 / URL: http://saaraaaa.blogg.se/
Becca

Älskar den stående bilden i mitten!

2012-04-25 - 09:01:24 / URL: http://fotobex.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar