let´s dance the night away

 
Jag upptäckte i förrgår att jag faktiskt var ledig idag fast jag trott att jag skulle jobba; så jag blev lite till mig över den här helt lediga dagen, och fick för mig att Erik och jag skulle göra en liten nattlig utflykt till Herräng! Några av er som varit där? Det är världens största lindyhopläger. Dit kommer människor från hela världen för att dansa den härliga swingen. Under fem veckor varje sommar så överröses detta lilla samhälle, som ligger nära Halstavik, av tält, husvagnar, husbilar, cyklar, kurstält och lindyhopdansare. Det är underbart!
 
Duktiga lärare i lindyhop, stepp och balboa kommer dit för att hålla i kurser på olika nivåer, det är temafester nätterna igenom och många andra roliga inslag.
 
Min favoritkväll är tisdagen, den kväll som kallas "slow drag" - eftersom det alltid innebär många riktigt bra blues-danser. Erik håller sig hellre på lindyhopgolven. Vi tog med oss var sin sovsäck, badkläder och ett ombyte och satte oss i bilen vid midnatt för att köra dit (tar ca. 1 tim och 40 min). Jag hade nog gärna åkt ännu senare. För det är som bäst mellan klockan tre och sju på morgonen, då dansgolven blivit något luftigare och man får lite svängrum!
 
Så det är vad vi gjort inatt :-) Vi halv sju promenerade vi tillbaka till bilen och knölade oss ned i våra sovsäckar för att få några timmars sömn innan hemfärden. Inte det lättaste med tanke på storleken på min lilla nissan micra...  
 
Innan jag körde oss hem idag så åt vi frukost på en brygga och tog oss ett uppfriskande dopp, precis innan himlen släppte lös ett skyfall!
 
Imorgon blir det till att bila ditåt igen - fast denna gång är målet Barnens Ö, där jag ska vara på ett annat läger, nämligen Unga Reumatikers barn- och ungdomsläger. Jag ska fota barnen och aktiviteterna, så att de får komplettera sin hemsida med lite somriga bilder. Ska bli jätteroligt!!! Sköt om er!
 
 
If the whole world did the Lindy Hop there would be no wars - Frankie Manning
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar