Unga reumatiker på Barnens ö

 
Jag har haft några intensiva dagar på Barnens ö med Unga Reumatiker på deras barn- och ungdomsläger. Jag fotograferade hur mycket som helst. Det var både roligt och spännande att få vara med dem på deras aktiviteter, men även ömmande att se hur mediciner och smärta är en så stor del i deras vardag. De kunde sitta och diskutera hur illamående eller trötta de blev av vissa mediciner ena stunden och i nästa prata om vilken choklad som var godast. Ena stunden springa omkring så som leken krävde och i nästa halta därifrån gråtandes.
 
Jag har själv många härliga minnen från deras läger, då jag var med varenda år från att jag var tretton tills att jag var sjutton. Det är något särskilt med lägerkänslan, man var alltid så uppspelt, även långt efteråt. Det blev nästan som en dipp att komma hem till vardagen igen. Därför kändes det lite extra roligt att få hänga med dessa två dagarna! Tänk om jag kunde få fler såna här gig! Helt underbart.
 
Jag har minneskorten fulla. Både torsdagen och fredagen var varma, soliga dagar som inbjöd till utomhuslekar och jag har bilder som andas vänskap, glädje och samhörighet. Precis sådana bilder som de vill ha till sin hemsida alltså :-)
 
Dock verkar min kropp ha dragit på sig en förkylning eller något för idag har jag legat i soffan svettig och utmattad med halsont och växlat mellan att sova och titta på serier. Erik har fått pyssla om mig här hemma... Som tur är så är det lugnt i kallendern fram tills helgen. Jag kan varva ner och jobba med bilder i lugn och ro. Jag brukar ju aldrig vara sjuk särskilt länge (mitt överaktiva immunförsvar!). Kram på er!  
Kommentarer
Anette

Kul det verkar ha varit! Hoppas du kryar på dig snabbt. Nu åker vi till fjälls och fiskar några dagar. Kram!

Svar: Mysigt! Ha det så härligt! Kram kram!
Helena Petersson

2012-08-06 - 10:11:04 / URL: http://anjson.wordpress.com
Sara Björk

Åh det låter så härligt =)

Svar: Tack! Jaaaa, det var rätt underbart faktiskt!
Helena Petersson

2012-08-07 - 18:44:34 / URL: http://saaraaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar