Galway - Irlands hjärta

 
 
I somras bilade Erik och jag omkring i Irland och Nordirland. Vi hade noga planerat alla olika stopp vi skulle göra och bokat boende i förväg. Där vi ville vara lite extra säkra på att få fina dagar stannade vi lite längre och Galway var det (enda) ställe som vi bodde i mer än en omgång. Det var i Galway som jag var au-pair för många många år sedan, efter gymnasiet :-) Jag spenderade nio månader där då och förälskade mig i stället!
 
Folket, staden, gatulivet, Eyre-square, vädret... Ja faktiskt! Det är verkligen överväldigande väder på Irland. Vindar då du knappt kommer framåt på cykeln. Stormar då paraplyerna vänder sig åt andra hållet. Regnet kan göra dig genomvåt på en minut. Himlarna är mörka och dramatiska. Det är rätt underbart tycker jag!
 
Det var också som au-pair som jag började fotografera med systemkamera! Fick min första - en pentax - när jag tog studenten och det var på Irland jag upptäckte hur mycket jag tyckte om att fånga ögonblick med den! 
 
De första dagarna regnade det non-stop. Vi passade på att besöka kaféer, shoppa och hänga på min favoritkrog KingsHead där de ofta har livekonserter - irländsk musik eller rock - och där drinkarna kostar ungefär hälften av vad de kostar här. Jag är inte mycket för öl (eller irländsk guinness) och väldigt kräsen vad gäller vin men en söt drink i vackra färger (som blir så fin när man fotar!) för att skåla in att semestern börjat kändes rätt ok :-)
 
 

Alla bilder tagna av mig eller Erik med Canon 5D Mark ll och objektiv Canon 50mm 1.4 eller Canon 24-70 2.8
 
 
Kommentarer
felicia-

häftigt

Svar: Tackar! :-) Ja, Irland är helt klart värt ett besök (eller som i mitt fall tre)
Helena Petersson

2012-12-19 - 16:57:16 / URL: http://whofelicia.blogg.se
Denice

Vilken fin blogg du har :)

Svar: Tack Denise!
Helena Petersson

2012-12-19 - 17:30:38 / URL: http://denice.se
Sara Björk

Grymma bilder! Nu vart jag tvungen att lyssna på Galway Girl, älskar den låten sen jag såg PS I love you :)

Svar: Haha :-) Kul!
Helena Petersson

2012-12-19 - 19:27:30 / URL: http://saaraaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar