porträtt i det vita

 
Förra veckan åkte jag ut på landet och hälsade på Ulrika Norman, en bloggare som jag följt ett tag :-) Hon bjöd på lussebullar och té och vi fotade julstilleben. Hur mysigt som helst!
 
Sen promenerade vi ut till en åker för att ta lite porträtt. Jag sjönk ner typ till ljumskarna medan Ulrika höll sig där på ytan som om hon var lätt som en fjäder. Vet inte hur jag ska tolka det... Men jag skyllde på min tunga kameraväska. Eller att jag faktiskt står på jorden i skor av storlek 33. 
 
För inte kan det vara så att jag har ätit för mycket lussebullar och knäck den sista tiden?...
 
 
Bilderna tagna med Canon 5D Mark ll med 135mm f/2.0 på största bländaren samt ngt uppljusade i Lightroom.
Kommentarer
Ulrika - Fotograf u.norman

Har bara tittat sporadiskt tidigare, men nu har jag verkligen fastnat! Har börjat titta ikapp allt nu :)

De är verkligen jättefina! Tack så mycket! Och tack för en väldigt trevlig dag :)

Svar: Kul, det glädjer mig! :-) Tack själv, det var jättetrevligt!
Helena Petersson

2012-12-15 - 15:48:04 / URL: http://unorman.wordpress.com
Anette

Så fina vinterbilder!

Svar: Tack Anette! :-) Kram kram
Helena Petersson

2012-12-16 - 08:12:32 / URL: http://anjson.wordpress.com
Becca

Jättefina bilder på vackra Ulrika !

Svar: Tack Becca! :-) Ja visst är hon vacker! En fröjd att ha framför kameran.
Helena Petersson

2012-12-16 - 12:47:57 / URL: http://fotobex.blogg.se
Sara Björk

Vad roligt. Jag ser så fram emot att få träffa dig en dag, då det ska vi allt göra =)

Svar: Ja men precis! Skulle vara jättetrevligt och roligt! :-D
Helena Petersson

2012-12-17 - 08:45:50 / URL: http://saaraaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar