#57 Det gyllene ljuset


För att få till de där varma färgerna och långa skuggorna så ska man välja att fota under den första timmen ljus på morgonen eller den sista på kvällen. Den timmen kallas också för den Magiska timmen. Detta är något som naturfotografer vet mycket väl! Själv är jag ofta lite för morgontrött för att orka ta mig upp i tid för att fånga det... Denna bild tog jag på väg till Rehabcentrumet imorse. Jag tänker ofta att jag är lyckligt lottad som fått jobb i en så underbar miljö! Blir alltid inspirerad att ta fram kameran (eller i många fall mobilen) särskilt före jobbet börjar.

Tänker ofta att jag borde ta mig ut så där okristligt tidigt på morgonen även när jag inte jobbar där... men det är sällan det blir av! Vad kan det bero på....

Bilden kommer direkt ur min iPhone, utan något spacat filter eller så. Förutom den svarta ramen så är bilden inte redigerad alls :-)

Kommentarer
Anonym

Jättehärlig och varm bild =)

2012-02-27 - 18:33:56
Sara

Förra kommentaren var från mig =)

2012-02-27 - 18:34:33 / URL: http://saaraaaa.blogg.se/
Åsa

Hej Helena!



Jag tänkte faktiskt på det idag att jag skulle ta och länka till din fina blogg =)

Kram

2012-02-27 - 19:15:09 / URL: http://decolima.blogg.se/
Madde

vilken vacker bild:)

2012-02-27 - 21:44:58 / URL: http://madeleneenglund.blogg.se/
Fotograf Helena

tack tack! kul att höra!

Creds till det gyllene ljuset :-)

2012-02-27 - 23:27:03 / URL: http://leafoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar