när livet är en dans


Måste ge lite cred till min härligt stödjande, uppmuntrande och tålamodiga sambo! Han låter mig sitta klistrad framför min dator utan att klaga nämnvärt. Det han istället gör är att dra mig ifrån den lite då och då för att ta en dans! Hur underbart är inte det? Idag har vi svängt om till några av Elvis mest rockiga låtar.

Erik är en otrolig duktig och musikalisk lindydansare som även dansar balboa och blues (och vals, lite tango, foxtrot och säkert något mer...) Det är en ren fröjd att dansa med honom och känns alltid så lyxigt att få honom för sig själv här hemma! Han var en av mina absoluta favvo-dansare även innan vi blev tillsammans :-)

Idag har varit en sån där datadag igen... det är väl mer en regel än ett undantag kan man väl säga nu sedan jag lite mer aktivt bestämt mig "jaga" kunder...

Är med i något som heter "servicefinder" vilket innebär att jag får mail från dem när ett uppdrag kommit in som passar in på mig (foto, design, bildredigering, kurs). De ger mig chans att köpa kontaktuppgifterna till den kunden. Kostnaden varierar beroende på vad det är för uppdrag. Stora bröllopsgig och företagsgig är dyrare. 

De skickar ut detta mail till en hel drös andra fotografer också såklart. Det handlar om att vara snabb om man vill ha ett uppdrag, eftersom det "bara" är fyra andra som får köpa det. Det betyder alltså att jag konkurerar med dessa fyra. Sen är det lite upp till en själv att avgöra hur sälj-biten ska ske. Säljande brev, bra kundkontakt, fin portfolie och att vara prisvärd underlättar!

Är jag säljande? Trodde inte det. Tänkte att jag får ta dessa uppdrag lite som en "kurs i att bli mer säljande" eftersom jag trodde att jag var rätt dålig på den biten. Har alltid haft svårt för att ta betalt, även när jag tecknade porträtt åt folk... något om att inte veta hur man värdesätter sin konst...

Lite peppande och motiverande är ju nu att jag av sex köpta redan har fått två :-)
Inte allt för dålig statistik!

Har även fixat klart materialet till tredje fotokurslektionen, eftersom jag kommer att vara i England hos lillsyrran helgen innan. Imorgon är bildvisningen från kompositionslektionen - ska bli grymt att se mina elevers bilder!

Längtar!

Godnatt på er 
Kommentarer
sara

Tack detsamma till dig :)

2012-02-28 - 06:18:54 / URL: http://saaraaaa.blogg.se/
Fotograf Helena

:-)

2012-02-28 - 22:40:40 / URL: http://leafoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar