c o m e o n


Är nere i en liten grop idag. Det är inte så ofta det händer, men ibland känns lite tungrott. Så mycket tid, energi och pengar som jag lägger ner på foto - och så bra som jag är :-) - så tycker jag att jag borde få IN lite mer pengar. Skulle behöva lite fler kunder för att motivera att jag investerar så mycket i min lilla firma. Två tredjedelar (minst) av det jag gör är obetalt - roligt och inspirerande såklart - men dock, obetalt.

Det är ju ok, ändå, foto är ju min passion, min hobby och en stor del av min identitet. Jag skulle ju hålla på även om jag a l d r i g fick betalt. Men. Ska jag fortsätta med det resten av livet (vilket jag skulle önska) så måste jag nog tjäna lite mer på det.

Något gör jag ju fel, tänker jag vidare. På något sätt når jag ju inte ut ordentligt. För jag vägrar ju liksom att tro att det är BILDERNA det är fel på. Kanske måste jag bara komma på hur jag ska nå fler kunder, helt enkelt. Fast det är inte så enkelt, ju. Har lagt ner mycket pengar på reklam som inte gett något. Frågar man om råd av de som borde veta så säger de "nätverka"... Visst, men det känns ändå som om det når en begränsad skala, som i princip bygger på att min vänkrets hejar mig vidare genom att dela mina inlägg eller länkar till mig på SINA nätverk.

En slags marknadsföring som är svår att lita på, särskilt när man vet hur upptagna människor är med sitt eget. Jag måste komma på andra vägar också. Innan jag gör mitt hål djupare borde jag ge mina små flyers en chans också, har inte kommit mig för att sätta upp dem än... de ligger här hemma och väntar... SÅ, lite mer företagsamhet där vore bra från min sida! Skärp mig!!!

Jaja. Nog klagat. Jag är nog bara lite trött idag. Nog klagat och så tar jag TAG i problemet istället! Gör en PLAN! Ok?
Ok.


Kommentarer
Hannah och Bella

Hoppas att du får en fantastisk dag! :)

2012-02-22 - 15:06:37 / URL: http://zolo.blogg.se/
Anette

Det är svårt det där med marknadsföring. Och att kunna börja ta betalt. Jag tror också att man måste ha uthållighet. Det kan ta lång tid innan inkomsterna börjar och innan kundkretsen blir tillräckligt stor. Jag tycker du har börjat så bra med olika kundgrupper. Det borde ge något när de börjar prata med fler och fler. Är du själv eller finns det många i närområdet som åxå fotar?? Annars kanske det är närheten du ska slå ett slag för?

2012-02-22 - 16:18:27 / URL: http://anjson.wordpress.com
Jungarå Fotografi

Usch inte lätt!

Det är ju det som är lite tråkigt med fotografi, kanske lite svårt att försörja sig på ibland :S.



Men jag tror du kan lyckas. För det är som sagt absolut INGA fel på dina foton. Kämpa på!!! Det här klarar du!



Kramar

2012-02-22 - 21:17:26 / URL: http://lindajungara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar