n o n s t o p

Vi var tvungna att sätta de små chokladpastillerna på prov för att komma sanningen lite närmare:

smakar färgerna olika? 

P A N E L E N


Vä: Synnöve, Mitten: Helena, Hö: Erik

S A N N I N G E N

(Observera att vi inte hade ögonbindlarna på oss samtidigt... haha) Svaret är: Ja visst kan man det! Med ett bra smaksinne så! Vinnaren till det bästa smaksinnet var Erik som verkligen satte ALLA färger. På andra plats kom Synnöve med 4/6 rätt. Helena har tydligen kasst smaksinne, för hon fick inte en enda färg rätt...

G O D A S T

Panelen var helt överens om att de färglada non-stoppen var allra godast. Framför allt röd, grön och orange. Erik dissade helt de gula. De svarta och bruna hade den mest intetsägande smaken. Svart lite dålig eftersmak.

Så nu vet ni :-)



Kram Helena

Kommentarer
Erik

Mycket roligt tävling! Det var svårare än väntat att faktiskt gissa rätt...alla borde testa detta!



Andra tävlingen vi gjorde var att äta en vaniljmunk utan att slicka sig om munnen. Också sjukt svårt, särskilt om man fick vaniljkräm runt munnen! Som tur var dokumenterades inte denna tävling!



Kram!

2012-02-12 - 11:56:58
Anette

Mycket intressant vetenskaplig undersökning :-) Sockerdoppade munkar har jag många minnen av när ni skulle äta utan att slicka er om munnen!

2012-02-12 - 14:04:50 / URL: http://anjson.wordpress.com
Helena (LeaFoto)

Haha, ja det var nog tur att jag inte dokumenterade det, särskilt som det var jag som förlorade den tävlingen också... inte en syn som borde beskådas av många...



En tävling man aldrig blir för gammal för! Lite rolig nu som då... :-)

2012-02-12 - 19:42:22 / URL: http://leafoto.blogg.se/
Plumeria

VIlket toppentest :D



Ser fram emot inlägget om utrustningen! :D Och tack, tack för tipset när man skall fota i rörelse!

2012-02-12 - 21:45:13 / URL: http://plumerias.blogg.se/
Synnöve Gottberger Norrman

Så många nya kunskaper jag fick med mig hem... Nonstopp smakar olika, det är svårare än man tror att inte slicka sig runt munnen, jag fastnar faktiskt på kort och jag har en helt fantastisk lilla syster som har en mkt trevlig sambo (de två sistnämnda viste jag iof redan ;)

2012-02-12 - 23:50:46
Helena (LeaFoto)

:-D STORSMILAR

2012-02-12 - 23:56:20 / URL: http://leafoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar