stay in shape woman


Jag har verkligen kommit igång med min träning, till slut! Det krävdes en rejäl spark i baken - det vill säga artrosen i knät - för att jag verkligen skulle inse hur viktigt det är för mig att hålla igång musklerna. Jag har ju varit ett riktigt träningsfreak förr, när jag var 19 - 24 år ungefär. Då var det fem dagar i veckan, två timmar per gång. Då handlade det om roliga boxningspass eller avancerade funkpass och om att öka tyngden på de fria vikterna. Det har varit lite svårt att hitta motivationen nu när kroppen känns så sliten och skör. När jag hela tiden får "passa mig" för att inte ta i för mycket.

Men som sagt, nu har jag i alla fall kommit igång! Jag kanske inte tycker det är "roligt" på samma sätt som jag gjorde då, men jag njuter av effekten jag får! Mer mental energi, mer fysisk ork och en finare känsla både i hår och hy och midja :-) 

När jag jobbat som arbetsterapeut några timmar så går jag ner till gymmet efteråt och cyklar tjugo minuter och styrketränar i fyrtio. Detta gör jag fyra dagar i veckan. Jag gör det även om jag är trött och seg. 

Min kära iPhone har förhöjt glädjen lite, eftersom jag kan lyssna på radio eller träningsmusik, och när jag står på balansplattan eller ligger och stretchar så kan jag ta någon helt meningslös men dokumenterande bild utan att någon märker det! B Ä S T ! 

Här är två till bilder jag tog under mitt träningspass igår :-) Den vänstre var medans jag stretchade, hihi, tyckte om de tydligt "ledande linjerna" som bildades... och den högra tog jag då jag märkte att lysrören fungerade som två striplights i studion, dvs. att man får den där konturbelysningen...

Tala om att jag börjar bli lite arbetsskadad!!! Hahaaaaa
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar