lär av mästarna

 
Ett grymt bra sätt att lära sig själv om ljussättning och bildberättande är att titta på mästarnas bilder och försöka göra likadant. Med mästare menar jag såväl andra fotografer som konstnärer generellt. Mitt eget bildseende är till stor del format av de år jag studerade konst. Gick bland annat ett år på Birkagårdens folkhögskola där jag målade och tecknade stilleben och modell. Var en tid då jag gick på kroki fyra gånger i veckan. Stockholm formligen sprudlar av konstnärliga möjligheter.  

Här har jag försöka göra ett foto som liknar målningen "Girl with pearl earring" så mycket som möjligt. Min fina kompis Ida fick sitta modell :-) En softad blixt och lite photoshoppande gjorde bilden. Är personligen väldigt förtjust i de riktigt gamla målade porträtten från 1600-talet! 


Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar