på sniskan?

 
Smaken är som baken, men det går inte att förneka att det blivit mer och mer poppis att luta kameran lite och med FLIT ta sneda bilder. Jag gör det själv. Allra mest i vardagen, bilder som dokumenterar min vardag. Som jag liksom vill ska andas mera "taget i farten" (när de i många fall är mer arrangerade än de ser ut...)

Även när det handlar om reportagefoto är det ofta använt. Lite moderna bröllopsfotografer gör det ofta, och BRA. Det kräver sin visuellt känsla känsla. När jag dokumenterade min systers bröllopsdag i Las Vegas tog jag många sneda bilder. Det kändes rätt. Det var ett ställe där det konstant hände saker, liv och rörelse överallt och på bröllopsdagen var vi ofta på väg någonstans... till limousinen, till kapellet, till middagen...

När man fotar porträtt på det här sättet kan man sikta på att motivet ska hamna i, eller nära, ett av fotots hörn. När det handlar om naturfoton kan man leta efter linjer som man kan få att börja i något hörn. Här handlar det ju om att bryta mot reglerna lite och det kan vara bra att kunna motivera varför :-) 

Det bilderna förmedlar (om man gjort det rätt och det inte ser ut som man bara inte kunde hålla kameran rakt) är drama och en känsla av energi. Tror personligen att man börjar ta de sneda bilderna när man tagit de raka ett bra tag och behöver "se" på ett nytt sätt.
 
  



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar