Bebisfotografering


Torsdagens fotografering med lilla Alva 1 månad var enkel, kort sammanfattat. En glad och pigg liten tjej med stora ögon och starka ben. Just denna månad är ganska lugn vad gäller fotojobb så jag har varit grymt snabb på att bli klar med bilderna! Idag fick föräldrarna se dem och här är några av mina favoriter!


Alla bilderna är tagna i fönsterljus (det ser man ju i hennes stora, reflekterande ögon...) i deras vardagsrum, jag satte upp min lilla "studio" på det stabila köksbordet! Det var lite moln som skymde solen, annars hade jag behövt sätta upp något framför fönstret (direkt solljus = skarpa skuggor = oftast inte det minsta rätt för att ljussätta en bebis). Jag drog ut bordet så att jag skulle rymmas framför och använde 50mm-objektivet för att kunna vara så nära. Bländaren är stor på alla bilder, mellan 1.8 och 3.2 typ. Hade med mig en kappsäck med olika bakgrunder, klämmor och Ikea-gardiner. Alltid spännande innan man sett vad man har att jobba med! Men som sagt, denna fotosession var enkel - både vad gäller ljussättning och modell!
Kommentarer
D A H L È N

sv: Tusen tack, så roligt att höra :)



Super fina bilder ovan! älskar den första!

2012-01-07 - 20:43:19 / URL: http://carolinedahlen.blogg.se/
LeaFoto (Helena)

Min absoluta favvo också :-) Vad tycker du om min nya design då? Fin va!

2012-01-07 - 20:58:59 / URL: http://leafoto.blogg.se/
AnJa

Jättefina bilder! Och bloggen blir helt rätt när den är så nedskalad. Då kommer alla bilder fram och det är ju det som är meningen här!!! Snyggt helt enkelt. Och sobert.

2012-01-08 - 08:34:26 / URL: http://anjson.wordpress.com
LeaFoto (Helena)

Tack! Det tycker jag också! :-)

2012-01-08 - 11:43:56 / URL: http://leafoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar