Regniga hälsningar...

 
Kära bloggläsare!
 
Jag är ledsen att det varit så dött här på bloggen! Jag och Erik befinnor oss på Irland just nu och de senaste dagarna har spenderats mestadels i regn eller i en bil! 
 
Vi startade i Dublin och har kört till Galway, ner till Kilarney, upp till County Clare och vidare norrut. Nu är vi i Donegal, på ett jättelyxigt hotell och har just kommit hem från en utsökt middag :-P Imorgon kommer vi att korsa gränsen till Nordirland.
 
Det är jag som kör och första dagarna kändes det som att vara nybörjare i trafiken! Det blev många omvägar då jag hellre körde rakt fram än svängde... Men nu känns det helt ok, nästan naturligt, att köra på vänster sida.
 
Vi bor på massor av olika hotell eller Bed & Breakfust´s och har kollat upp precis vart vi vill åka för att fota :-) Jag var Aupair här för femton år sedan så jag har lite hum om vad jag ville att vi skulle se igen. Dock lite ambitiöst att täcka in hela Irlands väskust samt Nordirland kan jag nog tänka nu så här i efterhand... Vi lär planera lite annorlunda nästa gång... och kanske välja ett land som inte är så kallt och regnigt!
 
För det har i princip regnat varenda dag!
 
Ni anar inte var mycket bilder vi tagit hittills... På hästar, kor och får, på vattenfall, sjöar och broar, på söta stugor, vackra ruiner och förfallna kyrkor och på häftiga klippor, coola stenformationer och färgglada pubar. Men tyvärr får bilderna vänta tills vi är hemma igen, för internetuppkopplingen här har varit kass nästan överallt och min laptop som vi tagit med oss är såååå långsam. Tog tio minuter bara att få till den här bilden...
 
Jag hoppas att ni har överseende med denna bild- och bloggtorka samt kommentartorka (kollar på sin höjd mina mail på mobilen ibland) - jag är tillbaka om några dagar och då blir det mer av den varan!
 
Glad sommar önskar Helena och Erik!
 
Kommentarer
Sara Björk

Åh så härligt för er! :) Ser fram emot bilder sen!
Och Galway, blir genast att tänka på den braiga låten Galway Girl som är med i PS I love you.
Älskar den låten =)

2012-07-23 - 07:10:40 / URL: http://saaraaaa.blogg.se/
Anette

Ni verkar ha det bra! Men synd att ni har så mycket regn. Fortsätt njuta av semestern. Ska bli kul att se bilder när ni kommit hem igen. Kram!

Svar: Tack Nettan! :-) Jo, mycket regn... men lite solglimtar också, och när de kom så uppskattade man dem lite extra :-) Vi njöt i fulla drag! Även om det känns rätt bra att vara hemma nu... det räckte liksom... Ser också fram emot att gå igenom bilderna :-) Är såååå många! Kramar!
Helena Petersson

2012-07-23 - 10:46:02 / URL: http://anjson.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar