tatueringar, förebilder och önskeresor

Har blivit utmanad att svara på massa roliga frågor av min plastmamma Anette :-) Älskar sånt! Men jösses vad svårt det var att svara på fråga 6 - fick klura på den länge länge.

1. Klädesplagg du minns från tonåren?
Mina första Levis-jeans! Fick dem av en klasskompis som krympt dem i tvätten :-) Jag var minst i klassen (kort och tanig) så de passade mig perfekt!

2. Är du hund eller kattmänniska?
Kattmänniska. Fast mitt favoritdjur är apor. Skulle gärna umgås med gorillor i en vecka, typ. 

3. Föredrar du storstad eller glesbygd?
Svår fråga... Glesbygt känns så mysigt och romantiskt! Och att få fota modell i en gammal lada är ju ett drömscenario... Men jag bor ju i en storstad och älskar det med! :-/ Att bo på ön Teneriffa var rätt ok det med... Skulle nog inte klara mig varken utan det ena eller andra... eller tredje...

4. Vilket yrke skulle du vilja ha om du fick drömma?
Jag har mitt drömyrke, men kanske en mer efterfrågad och välbetald sådan skulle vara drömmen :-)

5. Vilket är ditt favoritordspråk? Får jag tolka det som "motto" tro?
Såg det här på facebook häromdagen och tyckte det var rätt vackert, och mycket "jag"!


6. Om du fick bjuda hem 3 kända personer (svenska eller utländska), vilka skulle du bjuda?
Fotografen Anton Corbijn som är en stor förebild, konstnären Ian Berry som gör tavlor av jeans och fotografen Lisa Holloway vars bilder jag älskar. Tror vi skulle hitta intressanta samtalsämnen vid köksbordet!

7. Vad skulle du bjuda dem på?
De skulle få  välkomstdrink och små tapas innan maten, lasagne till huvudrätt och tiramisu till efterrätt!

8. Om du var miljonär för en enda dag, vad skulle du göra/köpa?
Jag skulle köpa en jorden-runt-biljett till Erik och mig :-)

9. Om du skulle tatuera dig, vilket motiv skulle du välja, och var skulle du placera tatueringen?
Jag ska tatuera mig (igen) men jag vill inte tala om vad det blir och vart än... Har en liten svala på skulderbladet än så länge!

10. Vilken årstid tycker du bäst om?
Det får bli sommaren... Dofterna, värmen, ljust länge på kvällen... och sen vet man att det följer en färggrann höst, som är den årstid jag helt enkelt inte skulle klara mig utan! Jag vet, jag har ju försökt ;-)

11. Om du fick åka var som helst i världen, vart skulle resan gå?
Island är ett ställe jag alltid velat uppleva. Vackert. Annorlunda.  

Så där ja! Men nu måste jag hitta på elva nya frågor och jag hitta 4 bloggare att utmana... Som inte fått utmaningen tidigare... Och som jag tror på kommer att svara på frågorna. Jag får återkomma med det inlägget tror jag...

Kommentarer
Cecilia

Kul att läsa dina svar.



Oj, ja tänkt om man hade möjlighet att åka jorden runt! Tur att det finns digitalkameror bara för oj vad mycket filmrullar det skulle vara att släpa på annars!! :D



Visst verkar Island underbart att få åka till! Står högt upp på min lista också. Är bara lite rädd för att lederna ska krångla om man är där med tanke på vädret. Blir väl inte extrem värme ens på sommaren?



Förresten, har gått med i en "Photo a day challenge" idag som gjorts av "Fat Mum Slim" en bloggare i Australien. Har du hört talas om den? Finns info på min blogg om du vill läsa eller sök på hennes namn så hittar du info lätt.

2012-06-01 - 17:03:19 / URL: http://ceciliasdiary.com
Anette

Så roligt att läsa dina svar :-) Vi får samordna resan till Island för dit vill jag åxå. Skulle även gärna vara med på din middag! Kram från plastmamman ;-)

2012-06-01 - 19:44:36 / URL: http://anjson.wordpress.com
Karro och King :)

Kul utmaning, lite annorlunda frågor :)

2012-06-02 - 01:58:54 / URL: http://www.karroochking.se
Sara

Vad roliga frågor =) Såna utmaningar gillas :)

Jag tror jag satsar på en D700 faktiskt :) Kommer ta en stund att spara, men det kommer det vara värt :)

2012-06-02 - 14:23:31 / URL: http://saaraaaa.blogg.se/
Slemmy

Hej! Var gärna med och tävla om ett valfritt mobilskal hos mig! Tävlingen avslutas 14/6, så passa på. Riktigt enkelt att anmäla sig dessutom! :D

http://slemmy.blogg.se/2012/june/tavling-vinn-valfritt-mobilskal.html

Kram! :)

2012-06-02 - 15:52:52 / URL: http://slemmy.blogg.se/
Ulrika - Fotograf u.norman

Tack så mycket! :D

2012-06-03 - 08:16:38 / URL: http://unorman.wordpress.com
Ulrika - Fotograf u.norman

Vill bara smita in och säga grattis! Du är finalist i min tävling om objektivmuggen! Dags att börja ragga röster ;)

Ha en fin dag!



http://unorman.wordpress.com/2012/06/04/finalisterna/

2012-06-04 - 09:40:33 / URL: http://unorman.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar