Ljuva vårljus


Imorse vid halv sju möttes jag av ett kök som badade i det underbara vårljuset! Blev lite lycklig och var tvungen att ta en snabb bild innan jag gick ut till bilen :-)

Underligt hur det kunde snöa i början av veckan och sedan bli riktigt vårvarmt! Jag och Erik tog en tur till Orminge för att kolla ut ett bra ställe för syskonfotograferingen som jag ska göra i april. När man ska fota flera barn samtidigt är det allra bäst att ha en stor öppen och jämn skugga som de kan springa omkring på! För sitta still ska man inte förvänta sig att de gör särskilt länge...

Där hade vi lite picknick vid en sjö och fotade varandra :-)

Blev jättefina bilder på MIG faktiskt, Erik tog jättemånga bra! Några visar jag här men vill ni se fler så kolla in dem lite senare på hans blogg (länk där uppe bland mina länkar) Han lyckades till och med få lilla jag att se lång ut!!! Bra jobbat - jag är bara 157 cm.

TIPS på vad du kan göra för att få någon att se lång ut:
Fota från en låg vinkel! Lite underifrån alltså. Dock ingen höjdare om personen i fråga har dubbelhaka... då ska man nog tänka om... 


Kommentarer
Fotograf MissJeni

Sv: Meningen med illustrationen var att berätta att den faktiskt stämmer om man älskar det man gör så känns det som den vänstra cirkeln oavsett vilket yrke man har. Läs gärna hela inlägget på hemsidan som jag länkade till i inlägget så finns det bättre förklaring där. :)

2012-03-22 - 21:25:08 / URL: http://jeni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar