Tisdag hos Helena & Erik


En till bild från gårdagen :-) Gillar deras leenden. Idag har jag ju inte fotat någonting även om jag pratat jättemassor med bild. Haft bildvisning med fotokursgänget och satt kvar med några av mina deltagare och goda vänner och visade Cambridgebilder.

Fotouppgiften de hade till idag handlade om bildserier! De skulle ta tre bilder som hörde ihop på något sätt - estetiskt eller handlingsmässigt. De tyckte att det var en svår uppgift. Och visst kan det vara lite klurigt om man inte som jag fotar en massa interagerande människor titt som tätt :-) För jag får ju bildserier varenda fotosession. Särskilt när det är barn med i leken. Det kan jag tipsa er om när ni ska fota barn; leta efter den där charmiga serien som visar hur just det barnet är! Eller om du ska fota en familj; hur de är mot varandra - busar, kelar, skojar...

På bildvisningen fanns många olika exempel! Allt från ett stoppljus och en flicka som blåser såpbubblor till salsadans och en poserande and! Så roligt att se!

Jag kollade med dem om de ville visa sina alster här på min blogg och det var lite delade meningar. Det var väl egentligen bara en som tyckte det var helt ok. Ja, förutom Erik då :-)

Dock var de öppna för idén att kanske mot slutet få i uppdrag att ta en bild som de faktiskt VILL visa upp på min blogg... så det kanske kommer lite bilder från dem i höst!

Här kommer Eriks bidrag i alla fall! Vem är den där tjejen tro... ;-)

  

Kommentarer
Sara

Fina du! =)

2012-03-28 - 15:17:49 / URL: http://saaraaaa.blogg.se/
Marie

Ohh gillar din outfit =D

2012-03-29 - 23:16:47 / URL: http://myflowergirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar