när jag bildredigerar


Ikväll har jag bildredigerat sjukt mycket! Babyfoton, syskonfoton och studentfoton... kunde inte låta bli, de var alldeles för vackra för att låta ligga tills en annan dag... Och kunde såklart, som så ofta, inte nöja mig med EN version... eller ens TVÅ utan oftast blev det tre-fyra olika. När bilderna är så där fina så funkar liksom allt, och allt är vackert fast på lite olika vis. Ger olika känsla.

Och jag tröttnar aldrig på att prova nya varianter. Idag blev det till exempel några bilder i svartvitt på ett helt nytt sätt, inte alls min vanliga stil, mycket ljusare och mindre svärta i (således inte så som här ovan).

Jag gör nästan aldrig precis samma redigering på ett gäng bilder, även om de är från samma tillfälle. Det blir alltid små justeringar. Lite mer eller mindre vinjett där, lite mer svärta där, lite ljusare bild där osv... Vissa blir bäst i svart-vitt, andra gör sig bättre med lite gammeldags sepiatoning.

Jag strävar alltid att få fram den allra bästa versionen av en bild.

Ni ska få se. Jag är så grymt stolt över senaste dagarnas bilder! Men inte ikväll, för nu är det dags att hinna med åtmindstone ett avsnitt av någon serie innan det är sovdags!
Kommentarer
Matilda [myphoto.blogg.se]

Härliga bilder! Förstår vad du menar med att testa olika varianter, det är kul att se hur en bild växer fram!

2012-05-29 - 10:18:53 / URL: http://myphoto.blogg.se/
Becca

Svar: Kommer komma ett inlägg om det när allt är fixat ;)

2012-05-29 - 10:32:31 / URL: http://fotobex.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar