höstbruden

 
För inte så länge sedan gjorde jag en fotografering med Frida, vars bröllop jag fotograferade, ute på landet bland lera å löv... I USA kallas det "trash-the-dress"-fotograferingar men jag skulle nog gärna hitta något svenskt namn på detta för vi hade inte direkt som mål att ha totalförstöra klänningen... Däremot var vi inte så försiktiga som man är på bröllopsdagen - smutsig blev den! Hon fick bada i löv och klafsa runt i lera och vatten...
 
Fotograferingen skedde på vårat landställe Krällinge, där jag så gärna fotograferar :-) Jag fick massor av fina tips var jag kunde hålla fotograferingen, men i slutändan handlar det ju om att känna ljuset och veta vart den blir som finast oavsett tid på dagen och typ av ljus. Denna dag var hur mulen som helst men det blev ändå helt otroliga bilder (tycker jag).
 
Önskar mig fler brudfotograferingar! Vad ska jag döpa denna typen av sessioner till tycker ni??? Hjälp!
 
 
Kommentarer
Sara Björk

Åh jisses vilken härlig fotografering! =)

Svar: Tack Sara! :-) Ja det var det verkligen!
Helena Petersson

2012-11-11 - 19:06:58 / URL: http://saaraaaa.blogg.se/
Becca

Jättefina bilder! Skulle vara jättekul att få göra en sån fotografering någon gång ! :)

Svar: Jag har också alltid drömt om att få göra det! Det var superkul!! Underligt att inte fler vill göra dem - men det handlar nog främst om att det inte är så "inne" i Sverige och folk tänker inte på det!
Helena Petersson

2012-11-11 - 19:40:28 / URL: http://fotobex.blogg.se
Åsa

Hej! Vilka härliga bilder! älskar pastelltonerna. Grattis föresten moster!, det är jättekul att vara moster, oftast =) Kram

Svar: Tack! :-) Ja, jag kan knappt vänta till jag får se henne! Kram!
Helena Petersson

2012-11-12 - 14:30:42 / URL: http://decolima.blogg.se/
Bodil Fossland

SÅÅÅ fina bilder! Likt dig Frida.../Kram

Svar: Tack Bodil! Ja, hon är så vacker Frida! Är så glad att jag fick fota henne och Magnus bröllop - bilderna från den dagen är några av de bilder jag är allra mest stolt över!
Helena Petersson

2012-11-12 - 15:12:05
Ulrika - Fotograf u.norman

Snygga bilder! Gillar speciellt den sista, så fina färger också :)

Svar: Tack Ulrika! :-) Det är min favorit också!
Helena Petersson

2012-11-14 - 12:30:04 / URL: http://unorman.wordpress.com
Yohanna - Fotograf i Hälsingland

Vilka underbara bilder! :)

Svar: Tack så mycket Yohanna!
Helena Petersson

2012-12-01 - 21:38:11 / URL: http://yohannafotograferar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar