några intensiva dagar

 
 
Här har jag varit i några dagar, hos min älskade lilla syster och hennes man. De har precis blivit föräldrar och jag fick träffa mitt blivande gudbarn för första gången! Lilla Evie - Evelyn - var en riktig liten sötnos (såklart) som jag föll pladask för (såklart). Det har således varit några intensiva dagar av b e b i s - mest en sovande sådan. Mycket matande, rapande och blöjbytande har det blivit :-) men även en hel del fotograferande... Ingen som satt sin fot i deras hem under dessa dagar har undgått att fått sitt foto taget tillsammans med nya familjemedlemmen.
 
Idag var det fotomässan hela dagen. Jag lyssnade på Ottosson som delade med sig några av sina hemligheter när det gäller bröllopsfotografering och David Bicho som hade ett intressant föredrag om att måla med skuggor snarare än ljus. Jag haffade David Bicho efter hans föreläsning och fick lite fler inside-tricks samt nys om hans kurser som helt klart är intressanta... Sist men långt ifrån minst lyssnade jag på den karismatiske och lite smått galna fotografen Joe McNally som har skrivit ett ton böcker varav jag har i alla fall två i bokhyllan ("Fotografens ögonblick" och "Blixt"). En intensiv timma new-york-speedat föredrag om hans häftiga fotouppdrag och äventyr. Jag köpte två nya fotoböcker till min (s t o r a) samling: "Envisioning family" och "Fotografens bästa bilder vol. 2".
 
Några härliga men intensiva dagar bakom mig! Imorgon är det måndag och en ny vecka. Intressanta möten, vernissage, bildcirkel och barnfotografering väntar... Roligt från början till slut alltså! Hoppas ni får en minst lika innehållsrik vecka!
 
Kommentarer
Anette

Åh vilken vacker bild på de nyblivna föräldrarna!

Svar: Ja de var så fina! Kul att Craig ställde upp framför kameran också!!
Helena Petersson

2012-11-26 - 08:14:08 / URL: http://anjson.wordpress.com
Sara Björk

Vilken vacker bild! Vill också på fotomässan, den innfaller alltid på fel helg för mig =)

Svar: Tack! Trist att du inte kunde komma!
Helena Petersson

2012-11-26 - 11:07:40 / URL: http://saaraaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar