sommarminnen

 
 
Känns som om sommaren är över nu... och jag som inte ens hunnit igenom denna sommarens semesterbilder! Veckan hos pappa och lillbrorsan i Skellefteå till exempel, de låg där som tråkiga rawfiler imorse.
 
Jag vaknade glad i hågen efter en riktigt lång sovmorgon denna dag, men blev snabbt nedtagen på jorden av ett tråkigt sms: en order som jag väntat länge på kom aldrig fram - för den blev stulen från FedEx bil (hur nu det kunde hända - låser de inte sina bilar?). Sånt gör mig frustrerad och besviken och L E S S. Mitt humör går verkligen i botten av sånt. Jag tappar all energi.
 
Så jag kände att jag var tvungen att göra något lättsamt och roligt: jobba igenom sommarbilder till exempel!
 
Jag lyckades muntra upp mig själv rätt ordentligt med de här somriga norrlandsbilderna måste jag säga :-) Blir alltid liksom smittad av bilderna jag tittar på. Minnena som strilar över en. Gnistrande sjöar, vackra solnedgångar, leenden, glass... och den där lugna lantliga känslan jag alltid får där uppe smyger sig ut från bilderna och in i min stockholmsvardag...
 
Känns bra att äntligen vara klar med bilderna. Lillbrorsan har tjatat om de där bilderna ett bra tag nu... Here goes!
 
 
Grillkväll med pappa och Niklas
 
 
En solig dag med Anette
 
 
Roadtrip med Niklas
 
 
Softardag på stranden
 
Kommentarer
Becca

Så fina bilder :)

Svar: Tack fina du! :-)
Helena Petersson

2012-09-26 - 22:28:04 / URL: http://fotobex.blogg.se
Sara

Underbara bilder, såklart ;) Sommar sommar sommar! :)

Svar: Tack sötis! :-) Jep, sommar sommar sommar... längtar redan till nästa!
Helena Petersson

2012-09-27 - 06:51:52 / URL: http://saaraaaa.blogg.se
Anette

Härligt! Nu fick jag åxå minnas lite sommar samtidigt som höstregnet vräker ner utanför fönstret! Många fina bilder! Den sista var klart häftigast. Och som mor tycker jag INTE om att se lillplutten röka. Han är ju så klok i många lägen så det är synd att han är så korkad som gör det...

Svar: Hm, nä, jag förstår det... Vi pratade om det rätt mycket, han tycker själv att han är lite motsägelsefull med rökningen eftersom han mycket väl minns hur emot han var det när han var yngre... Men jag tror nog ändå att rökandet är en övergångsperiod! Han VET ju faktiskt egentligen bättre!
Helena Petersson

2012-09-27 - 08:55:39 / URL: http://anjson.wordpress.com
Åsa

Vses seilka härliga bilder! :) vi kanske ses i hökis till vintern? Kram

Svar: Ja men det vore ju himla trevligt! Får se om jag kan planera in någon resa ditopp :-) Annars kanske vi kan ta en fika i Uppsala någon gång? Kram!
Helena Petersson

2012-10-08 - 21:21:52 / URL: http://decolima.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar