ya vuelvo

 
 
Semestern är över! Idag âker vi hemât! Känns som sagt precis rätt. Jag är redo, utvilad och fylld av energi och motivation och planer.
 
Myspys - snart hemma hos min älskling!
 
Det tar nàgra timmar att komma hem dock - vi fâr vänta i Oslo i typ sex timmar - sâ det blir väl att tänka tillbaka pâ den fina semestern som jag och min lilla fina mamma haft! Vi har verkligen haft det jättebra!! Varit nyttiga och hurtiga varje dag men mest softat pâ kvällarna med lite sangria och oliver pâ balkongen eller en film pâ min dator. Solat bara tills vi tyckt det blivit för varmt eller kallt eller blâsigt.
 
Mamma har skämt bort mig totalt med att laga mat till oss varje dag. Lunch har blivit bröd och fetaost pâ stranden och en fruktsallad. Enstaka tillfällen har vi gâtt ut och ätit. Mest har vi dock suttit pâ vâr balkong och ätit hemlagat med tänt ljus. Vi har ofta avslutat dagen med ett glas sangria.
 
Jag har gâtt ut och dansat salsa en gâng (mâste göra det mer!!!) och snackat massa spanska sâklart. Det är speciellt att kunna sprâket. Inte bara att kunna spanska generellt utan att fatta jargongen här, den canariska dialekten och sättet de pratar pâ. Jag har till exempel haft ett lâng samtal med en taxichaufför om den ekonomiska krisen och arbetslösheten här och jag har fâtt en hel serveringspersonal att skratta tillsammans med mig (och göra hi-five) med en enkel liten mening (som inte tâl att upprepas här... inte helt rumsren...)
 
Nästintill perfekt. En utmärkt semester!
Enda som saknats är min ERIK! 
 
 
 
Kommentarer
Sara Björk

Alltså åh vad härligt. En sån resa vill jag göra med min mamma =)

Svar: Ja, det rekommenderas! :-) Man känner sig verkligen utvilad och full av energi efter en sådan typ av semester!
Helena Petersson

2013-04-16 - 11:24:55 / URL: http://saaraaaa.blogg.se/
Amanda Ekström

Hej! Jag undrar om jag kan låna dina bilder och länka din blogg i min blogg, som ett litet "bloggtips"? Kramisar!

Svar: Hej Amanda!Kul! Det får du gärna :-) Kram på dig och trevlig helg!
Helena Petersson

2013-04-16 - 21:01:05 / URL: http://aekstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar