en liten blogg...

 
 
Hej! Det var ett tag sen!
 
Oj vad tiden bara springer iväg och jag (haltande) efter. Inte haft så mycket skrivinspiration (som ni märkt) men fått en hel del gjort. Både inom företaget och hälsan. 
 
Köpt ett digitalt marknadsföringsset som ska underlätta hela den där processen att få en enhetlig, tydlig STIL. Köpt hem ett kilo non-stop-hjärtan och lite påsar samt beställt 500 turkosa pennor inför bröllopsmässan. Beställt tomma ramar och standouts för flera tusen och likaså bilder till dessa. Samt laminat. Och signeringspennor. Och diverse administrativa tillbehör (rolig bubbelplast, packtejp,hålslagare,pärmar, register osv).
 
Shopping shopping shopping...
 
Sedan har jag ä n t l i g e n faktiskt gjort en kalkyl över hur mycket jag måste få in varje månad för att kanske... eh... TJÄNA pengar. Alltså faktiskt ha en lön. Haha. Nu när jag har studio så krävs det lite mer. Laddat hem en underbar app som heter "Driva eget - kalkyl" och där räknas ut hur mycket jag får kvar efter att moms, skatt, semesterkompensation, egenavgifter och tjänstepensionskompensation dragits av... och även berättar hur mycket jag måste få in varje månad om jag vill ha en viss summa i lön varje månad. Det är himla nyttigt!!!
 
Och hälsomässigt så har jag fått två kortisonsprutor i en fotled (den BRA fotleden är det alltså nu som strular) och en i handleden (samma som alltid, den subluxerade högern). Nu får jag bara försöka gå precis så där rätt som sjukgymnasten tjatar om, så att jag slipper snea till mig så mycket...
 
Är det några som fortfarande följer mig tro? K R A M på er! Nu ska jag vila handleden (som tyvärr fortfarande smärtar när jag knappar på tangentbordet, måste fixa någon bra lösning på det problemet...)
Kommentarer
Sara Björk

Jag är inte så aktiv jag heller just nu. Mycket jobb och annat inför julen. KRam!!

Svar: Ja det blir väl så när man hållt på ett tag... livet kallar!Hoppas du får en riktigt fin jul Sara!
KRAM! :-)
Helena Petersson

2013-12-15 - 15:27:45 / URL: http://saaraaaa.blogg.se/
Sabina

Jag följer dig fortfarande, men skriver sällan... Har inte så mycket ork så i perioder tittar jag mest på bilder. Börjar tycka det är skönt med bloggar som inte uppdateras för ofta, så jag hinner med helt enkelt... ;)

Svar: :-) Så känner jag också! Lite stressigt att hänga med de där som uppdaterar hela tiden... Ibland tittar jag bara igenom listan av loggar på bloglovin... Hoppas du får en fin jul!
Helena Petersson

2013-12-16 - 16:49:58 / URL: http://sabinasfoto.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar