där vi gick upp några hekto

 
DERRY, Nordirland
 
Det regnade när vi körde från Donegal och förutom ett litet vattenfall som vi stötte på längs vägen så var det en rätt tråkig bilresa mot Derry. Derry var dock klart värt det. Den här underbara bron - Peace Bridge - hittar man här. Med de härliga molnen vi hade den dagen så tyckte jag att det var perfekt att göra en low-key bild som denna. Tog den med min godzillapod fastsurrad på ett staket, kameran på lång slutartid och liten bländaröppning. Något ND-filter hade jag säkert på också. Om man förstorar upp den så syns rörelseoskärpan på människorna som går över bron :-)
 
Vi föll för Derry. Det kände som en mysig liten stad där man kunde hitta det mesta inom promenadavstånd. Sånt tycker jag om :-) Perfekt för shopping! Jag köpte böcker, vykort och kläder här. Erik skulle såklart fånga mina "outfits"... Sen satt vi mest och fikade...
 
 
 
Kommentarer
Rebecca

Vackert!

Svar: Tack!
Helena Petersson

2013-01-17 - 09:45:19 / URL: http://fotobex.blogg.se
Dixi Wonderland - Hemmafru vid 22 års ålder

Dör så söta ni båda är! Älskar bilden på vattenfallet! En sån bild ska jag lyckas ta en vacker dag :D Och bron var ju riktigt grym!

Svar: Haha, tack goa du :-) Hemligheten med såna där fina vattenfallsbilder: Lång slutartid. Så liten bländaröppning (typ bländare 22) och stativ.
Helena Petersson

2013-01-17 - 12:38:54 / URL: http://dixiwonderland.com/
Ulrika - Fotograf u.norman

Tack! :) Vilka härliga bilder, jag älskar ditt paraply!

Svar: Tack så mycket! Jag med :-) Älskar regn!
Helena Petersson

2013-01-17 - 20:57:19 / URL: http://unorman.wordpress.com
Sara Björk

Du är så himla söt! =) grymma bilder, såklart ;)

Svar: Haha, tack söta du :-)
Helena Petersson

2013-01-18 - 15:32:08 / URL: http://saaraaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar