on the road

 
DONEGAL, Irland
 
Det roliga med att bila genom ett land är att man verkligen får se skillnaderna mellan det vackra, lugna landet, de häktiska små städerna och så de där totalt ställena som verkar helt öde - tills man märker att alla samlats på den lokala baren för att titta på en match :-)

Det bästa med att bila själva är att man är helt fri att stanna var och hur länge man vill. Underbart när man är fotonördar som vi :-) Det hände titt som tätt att jag fick ställa bilen intill kanten för att vi skulle ut och fota något vi just kört förbi. Ett bra motiv är alltid värt en omväg!
 
Donegal är ett grevskap som inte ligger så långt från Nordirland. Det ösregnade och var mörkt när vi väl kom fram till vårt boende, men WOW vilket underbart litet ställe vi fick bo på sen! Vi fick ha ett helt värdshus för oss själva den natten och sova i värsta sviten! (Ja, faktiskt, värdinnan hade tagit ledigt just den söndagen, berättade hon!)
 
På kvällen i Donegal piffade vi upp oss lite och begav oss in till Donegals lilla hamn för att äta en riktig festmåltid på den restaurang som värdinnan varmt rekommenderat oss. Jag åt en grymt smarrig glass...
 


 
 
Kommentarer
Sara Björk

Återigen, otroligt mysiga bilder. Ler för mig själv när jag kommer till din blogg=)

Svar: Åh, vad härligt att höra! Sötis :-) Tack!
Helena Petersson

2013-01-15 - 12:44:58 / URL: http://saaraaaa.blogg.se/
Dixi Wonderland - Hemmafru vid 22 års ålder

Jag ÄLSKAR verkligen din blogg! Det är inte ofta jag fastnar för en blogg som jag knappt läst en vecka men du tar otroligt vackra bilder, du och din kille verkar så himla mysiga tillsammans och ja du verkar vara en go tjej helt enkelt :D

Svar: Vilken härlig kommentar! Blir alldeles varm inombords. TACK söta du!
Helena Petersson

2013-01-15 - 18:50:52 / URL: http://dixiwonderland.com/
Malin ~ Inredning och annat

Vilka härliga bilder! Och vilken fin skylt, såna borde det finnas fler av! :)

Svar: Tack ska du ha! :-) Tycker jag med, älskar såna där skyltar!
Helena Petersson

2013-01-15 - 23:27:04 / URL: http://malinlindstroms.blogg.se
Ida Nilsson

Så himla mysigt! Jag skulle också vilja bila på semester, det har vi aldrig gjort faktiskt. Vi har nog mer koncentrerat oss på solsemestrar ;)

Svar: Det är en upplevelse. Men det är solsemester också :-)Tycker om båda lika mycket!
Helena Petersson

2013-01-16 - 12:02:15 / URL: http://idacnilssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar