möt tvillingarna Daniel och Vanja

 
 
Det är något alldeles särskilt att få fotografera sådana här verkligen pyttesmå människor. Alldeles nya i världen. Jag fullkomligen älskar nyföddfotograferingar. Inte nog med att det blir ursöta bilder, det är så otroligt mysigt att få jobba med modellerna! Även om man bli kissad på ;-)
 
Det var en välkommen utmaning att få fånga två samtidigt! För en utmaning var det. Båda skulle ju vara mätta och nöjda och sovande samtidigt. Och sen när man kommit dit så ska man lyckas lägga dem till rätta utan att väcka varken den ena eller den andra... Inte det lättaste kan jag säga :-)
 
Så, möt tvillingarna Daniel och Vanja! 
 
 
 
 
Kommentarer
Anette

Helt underbart!

Svar: Tack ska du ha Anette! :-) Ja det var ett riktigt favorituppdrag!
Helena Petersson

2013-07-31 - 09:10:51
Elin och Gisela

Men åh så söta!

Välkommen in på vår fashionabla och stilrena blogg Sixteen.se! Vi är nästan säkra på att du kommer tycka om den! Kram!

Svar: Tack så mycket! Ha en fin dag!
Helena Petersson

2013-07-31 - 13:29:46 / URL: http://sixteen.se/
Linda Cathrine Liljemalm

Ja de små är verkligen något speciellt, jag har turen att få jobba med dem nästan varje dag :) Fina bilder!

Svar: Tack! Och vad mysigt! Fast jag kan tänka mig att ditt jobb kan vara rätt påfrestande också med tanke på att du jobbar med för tidigt födda och sjuka småttingar? Skulle gärna fota mer nyfödda men då får jag nog ta och pallra mig iväg till något sjukhus här i Stockholm och snacka till mig någon reklamplats på BB...
Helena Petersson

2013-07-31 - 20:34:47 / URL: http://lindacathrine.se/
Linda Cathrine Liljemalm

Sv: Där jag jobbar har vi inte de allra minsta och sjukaste barnen så ofta går det ju bra för dem, men självklart har vi jobbiga dagar när man verkligen lider med föräldrarna

Svar: Jaha! Vad skönt att det är så i alla fall.
Helena Petersson

2013-08-01 - 17:20:46 / URL: http://lindacathrine.se/
Cecilia

Jag har sagt det förut men det tål att upprepas: du är den absolut bästa fotograf som finns! Du får sådan känsla i varje bild! Helt underbara bilder!

Svar: Tack för denna härliga kommentar! :-D Gör mig så glad att höra! Växer flera centimeter! Tack tack tack!
Helena Petersson

2013-08-05 - 17:21:36 / URL: http://ceciliasdiary.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar