en älskvärd bakgrund

 
 
Det är svårt att slå en sån här bakgrund tycker jag :-) Älskar att använda marken bakom den jag fotar! Asfalterad eller grus eller betong. Det gör att ansiktet kommer fram på ett annat sätt. Här har jag ju värmt upp bilden lite, i originalet ser grusgången mer grå ut...
 
Ser ni vad fin bokeh det blir av gruset på marken? Fiiiiint!
 
Ville skapa känslan av att det var en ljuvligt solig dag och inte den gråa, regniga dag som det faktiskt var... Krävdes en Erik som står med en gigantisk reflektor-vägg till vänster/bakom Freja och en mindre reflektor som jag höll i framifrån... och som sagt, lite fix i photoshop :-)
 
En svart-vit version måste man ju också ha... Är hon inte ljuvligt vacker så säj? Vilket leende!
 
 
 
 
Kommentarer
Anette

Verkligen! Men vad har du klättrat upp på? :-)

Svar: Haha, nä, det är modellen som satt sig ner! Men jag är känd för att klättra upp på saker annars - ibland har jag fotat sittandes på Eriks axlar!
Helena Petersson

2013-06-14 - 15:13:41
Amanda

Jättefina bilder! :)

Svar: Tack ska du ha! Kul att du tycker det!
Helena Petersson

2013-06-14 - 17:21:55 / URL: http://asummerinparis.blogg.se/
Sara Björk

Underbara bilder! Kunde inte kommentera det med alla tjejbilderna, sååå underbara!

Svar: Härligt! Tack! :-)
Helena Petersson

2013-06-15 - 08:55:38 / URL: http://saaraaaa.blogg.se/
Kitty

Vad använder du för kamera och objektiv? :)

Svar: Jag ska skriva ett inlägg om det här i veckan! Har gjort det förut (fliken: min utrustning) men sedan dess har det ju tillkommit några objektiv... Så om du hänger kvar ett tag så får du se och läsa om det ordentligt! Jag kör Canon :-)
Helena Petersson

2013-06-15 - 10:21:33 / URL: http://kittysphoto.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar