att föreviga en stor familj

 
 
Idag har jag haft en intensiv dag! Började redan klockan nio med Hannas och min boudoirfotografering "take two" så att säga :-) Lite annat props och outfits. Lite fler idéer vi ville genomföra. Och tiden flög iväg. Vips vad klockan elva och det var dags att packa bilen med studiomaterial och bege oss till Sollentuna för en lite mer omfattande familjefotografering. 
 
Sex vuxna och fyra barn skulle fastna på bild... Hade med mig mitt gigantiska bakgrundstativ denna gång samt en gigantisk vit bakgrund. Jag är glad att jag hade Hanna med mig som assistent! Sen var det två blixtar som skulle upp varav den ena fick en softbox på sig. Det var ett företag att rigga! Men såklart värt det :-) Jag var lite nervös måste jag erkänna innan denna fotografering för dels är det alltid pirrigt att fota större grupper och särskilt med små barn som man aldrig riktigt kan "styra över" och dels vaknade jag med halsont och rinnsnuva imorse... kände mig inte tipp-topp helt enkelt...
 
Men det gick ju hur bra som helst. Det var ett jättetrevligt och härligt gäng och barnen var spralliga och vilda men jättegoa och väldigt tillmötesgående för att vara barn! Jag fotade mig svettig (eller så hade jag feber...) genom att springa fram och tillbaks mellan min grupp och min position på soffkanten på andra sidan lokalen, upptryckt mot väggen med mitt 70-200 (med stabilisator). Det är en klar fördel att kunna fotografera från så långt bort - dels så komprimeras allt ihop och det är lättare att alla "ryms" i bakgrunden och dels är det mycker mera smickrande att fastna på bild i ett teleobjektiv än i ett vidvinkelobjektiv :-)
 
Så, P U H kan man säga. Intensivt! Nu har jag definitivt gjort mig förtjänt av lite film, glass och godis! Känns underbart att det är söndag imorgon! Ska fortsätta mitt hemside-race då tänkte jag! KRAM på er!
 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar