behind the scenes: workshop på Häringe slott

 
 
Blev såklart en hel drös med bilder från måndagens workshop med bästa Brigitte Grenfeldt! Jag tänkte att jag börjar med att ta er med behind the scenes - Brigitte in action :-) Det var henne vi var där för att lära av och jag tog massor av bilder för att just minnas tips hon gav och hur hon instruerade modellen att stå. Hon var väldigt generös med att dela med sig av boudoirfotografins "hemligheter". 
 
Det var värt varenda öre!
 
Dock måste jag säga att det var något frustrerande att dela modell med typ fjorton andra ivriga fotografer! Inte sällan blev kompositionen en kompromiss, typ "YES, hon tog ner kameran så jag kan precis kanske få till en bild och... om jag vrider kameran lite så kommer inte hennes armbåge med eller hans huvud..." Klart en nackdel att vara liten och hänsynsfull... Nä, mot slutet (efter typ fem timmar till fots...) orkade jag inte alltid tränga mig fram utan det fick bli lite som det blev. Jag fick ju ändå sjukt mycket bilder som jag är grymt nöjd med!
 
Vackra modellen Josefine Bengtsson hade stylats av duktiga Angela Tryggveson som verkligen är en härlig person också! Haft mailkontakt med henne tidigare - rekommenderat henne till brudar - men det här var första gången vi sågs. Hon var en sån där varm och bubblig person som man blir glad och trygg med!
 
 

 Växlade mellan Canon 50mm, 24-70mm och 135mm.
 
 
Kommentarer
Helenas Fotografi

Åh du verkar verkligen ha haft en underbar dag! Blir supersugen på att fota boudoir när jag ser alla härliga bilder... och på att se dina bilder såklart :)

Svar: Det hade vi verkligen! Hon lär ge fler workshops så det är bara att hoppa på! :-) Värt vartenda öre!
Helena Petersson

2013-03-27 - 17:26:05 / URL: http://www.helenasfotografi.se/blogg
Becca

Shit vad kul! Avis :)

Svar: Ja, det var verkligen grymt roligt och lärorikt!
Helena Petersson

2013-03-27 - 17:43:48 / URL: http://fotobex.blogg.se
Helenas Fotografi

Nu när vi ändå pratar boudoir.. Var har du köpt dina rosblad? Jag googlade lite men hittade bara som såg så otroligt plastiga ut :(

Svar: Hejsan! Tror att det var myHeart.se men det var så länge sedan... det finns så många sådana där butiker på nätet så de finns nog lite varstans!
Helena Petersson

2013-03-29 - 08:21:06 / URL: http://www.helenasfotografi.se/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar