på mitt bröllop

 
Lediga stunder sitter jag och googlar efter drömklänningen, ringarna eller diverse andra bröllopsrelaterade prytlar. Har en mapp på datorn som heter "Helena & Eriks bröllop" där jag sparar skärmklipp på fynden jag gör. Sånt som jag visar lillesyrran när vi skypar :-)
 
Lite nyfiken på vad ni där ute tycker? Har ni tips på bra ställen att leta på så mottages det gärna! Är glad att jag har så lång tid på mig att hitta klänning och skor, för det är ju en djungel av möjligheter! Skor lär bli svårast. Jag kan ju inte gå i minsta klack, måste ha helt platta skor (svårt att tänka sig nu att jag brukade dansa tango i klackskor) och har storlek 33. Men jag tänker mig att det ju måste finnas fina vita skor till typ brudnäbbar? Bara jag slipper glitter, hello kitty och kardborreband...
 
När det gäller klänning så vill jag egentligen inte att den ser ut som en klassisk brudklänning, men vit och lång och gärna med mycket spets... Vill helst ha en enklare klänning, som inte skriker "bröllop". 
 
Lite som dessa brudklänningar kanske? (minus släpet, måste kunna dansa obehindrat i den!)
 
 
Eller om jag bara kunde sy typ en lång sådan här... Älskar sån spets!
 
 
Brudtärnorna - jag ska ha tre - hoppas jag går med på att ha likadan klänning, eller åtmindstone samma färg... Gärna i stil med denna första klänning, men färg mer som den andra. Eller kanske som den precis ovan, men i en annan färg och något längre?
 
 
Och när det gäller ringar så hittade jag några riktigt fina från "Shalins" idag! Gillar "Stjärnfall" och River Donau...
 
 
 
 
Nu är det snart dags för "tilt-shift-day second round". Min fotografkollega Jenny Puronne som jobbar på Slottstudion ställer upp som modell. Hon föreslog att vi kunde turas om och fota så jag kanske ska försöka hinna till frisören innan... hur som helst, det ska bli roligt! Ha en fin söndag!  
 
 
Kommentarer
Sara Björk

Åh vad mycket fint du hittat! :)

Svar: :-) Finns så mycket fint ute i cyberrymden!
Helena Petersson

2013-03-17 - 12:21:56 / URL: http://saaraaaa.blogg.se/
Sabinas foto

Jag gifter mig om mindre än tre månader, galet! Så jag känner ansvaret att kommentera ditt inlägg.
Angående skor, jag behöver också platta, mest för att inte vill bli längre än brukligt, min fästman och jag är nästan lika långa och det skulle kännas konstigt om jag var längre än vanligt. Så platta skor är det som gäller, jag hatar att köpa skor dessutom, så jag insåg tidigt att skobekymmer var att vänta. Jag beställde ett par från nelly.se men har skickat tillbaka dem, kanske kan de funka i en annan strl, men nu har jag hittat ett par i spets på HM som jag ska beställa (fanns inte i butiken här), annars har jag gått igenom alla skobutiker på nätet. Det finns en del fina men ofta har de ändå lite klack, så jag hoppade dem.
Klänningen hittade jag på nätet men då den kostade mer än bröllopsfotografen så kändes det inte ok, jag gav bilden till en duktig sömmerska och det verkar som om hon verkligen får den att bli så som jag vill, utan att jag blir ruinerad.
I samband med vår förlovning som skedde lite i smyg så köpte vi även vigselring så de är gjorda för att passa ihop.
Bara säg till om det är något mer jag kan hjälpa till med. :)

Svar: Tack så mycket, det var snällt av dig! Och grattis till dig som får gifta dig redan i sommar! Vad härligt! Hoppas du hittar dina skor och att klänningen blir precis som du tänkt dig! Du får ta och länka till bröllopsbilderna sen, är nyfiken! :-)Tror skorna blir absolut svårast att hitta. Storlek 33 utan kardborreband och glitter är svårt att hitta. Men min lillasyster som bor i England letar vilt, får se vad hon kan leta fram åt mig... Tur man har hjälp! :-) Kanske också borde anlita sömmerska? Du kanske kan dela med dig av din, när hon är klar med din skapelse? :-)
Helena Petersson

2013-03-17 - 19:35:24 / URL: http://sabinasfoto.wordpress.com
Nena: Foto - DIY - Livsstil

Jag tycker att Maggi Sottero (minns inteexakt stavning) gör sjukt fina klännignar. Lite dyrare men man få så galet fin form på kroppen av dem, otroligt smickrande och väldigt väldigt hög kvalitet på klänningarna :) Ett litet tips bara :)

Svar: Tack för tipset! Känner till henne (och googlade klänningarna igen efter din kommentar) och nog är de vackra skapelser alltid - som konstverk! - men väldigt för mycket för min smak - jag letar ju efter en klänning som INTE ser ut som en brudklänning... Skulle inte känna mig bekväm i en prinsess-aktig historia helt enkelt :-)
Helena Petersson

2013-03-17 - 21:09:23 / URL: http://www.nenas.se
Anna

Jag tyckte ringen var det allra, allra svåraste. Ett smycke du ska bära varje dag resten av livet. Eller, det är vad som är tanken i alla fall. Även om jag är nöjd med min vigselring kan jag ibland känna att den första instinkten med två släta i olika bredder kanske skulle varit än mer rätt, just för att det aldrig skulle krocka med något annat smycke. Att köpa båda samtidigt eller i alla fall ha en idé från början om hur man vill ha det är nog inte så fel. (Och behöver du något snyggt stickat att ha över axlarna vet du ju min mammas kaliber och hon tar sig alltid an nya projekt... :))
Kram!

Svar: Jo, ringarna och fotona är ju det man har kvar efter sin bröllopsdag. Klänningen brukar man ju inte direkt använda så många fler gånger... Vi har tänkt mycket på dem och när vi väl köper så lär vi vara hundra procent säkra.
Det där med något snyggt stickat att ha över axlarna var en fin idé! Det ska jag absolut tänka på! Kram!
Helena Petersson

2013-03-17 - 22:03:49
Åsa

Vad roligt! De måste ju vara en fördel att ha varit på så många bröllop då och tjuvkikat på hur alla andra gjort? =)

Svar: Ja det tror jag nog att jag har :-) Något är det ju i alla fall som gjort att jag har en så tydlig bild framför mig hur jag vill ha det och framför allt kanske hur jag INTE vill ha det...
Helena Petersson

2013-03-19 - 18:52:11 / URL: http://decolima.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar