I feel like dancing

arkivbild från en lindyhoptävling
 
 
Satt i bilen och körde och lyssnade på spotify när jag liksom översköljdes av en sån där komplex känsla av att vara nostalgisk och i-nuet och i-framtiden samtidigt. Jag var på väg hem från en trevlig kväll hos en kollega som invigt sin studio. Vi var ett gäng fotografeer som satt och snackade där i hennes jättemysiga studio som var full av fina bilder som presenterades på olika vackra sätt. Jag kände instinktivt att "så här vill jag också ha det". Inte precis så som hon hade det såklart - jag skulle såklart ha inrett det på "mitt" sätt osv - men just det där att ha en alldeles särskilt, avskild plats att vara skapande på, ta mina kunder till och inspireras av. 
 
Åkte därifrån med den känslan och en slags rastlöshet (eller hur jag nu ska förklara det) och satt samtidigt i bilen och sjöng med till låtar som fick mig att minnas att jag sjungit till just de låtarna för några år sedan när jag körde hem från något av mina fem jobb på Teneriffa. Har som ni kanske förstått lite mycket just nu, med det mesta. Det är bra och det är mindre bra, känns något rörigt ibland. Många bollar i luften och många saker i görningen, mycket som man vill, mycket som man bör och så massa andra saker som händer parallellt på det alldeles personliga planet.
 
Det här blev ett rörigt inlägg... Kan man posta sådana? Men just nu känns det ju som sagt lite stökigt så det kanske är passande. Och titeln hade väl inte så mycket med det här att göra? Nä, den satte jag innan jag började skriva eftersom jag dansade hem från bilen och det kändes så mysigt... gjorde så ofta förut, när jag åkte mera kommunalt. Liksom glömt av den trevliga vanan!
 
Nu får jag ge mig, slutflummat :-) Skönt med helg! Jag har dock alldeles för mycket planer!! Ha en trevlig sådan!
 
 
Kommentarer
Sara Björk

Haha du är för härlig! =)

Svar: tack, hihi :-D
Helena Petersson

2013-03-23 - 15:01:04 / URL: http://saaraaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar