ringar beställda

Foto: Hanna & Johan (vem av er var det som tog denna egentligen?)
 
 
Idag har Erik och jag äntligen hittat våra ringar!!! Vi har letat en hel del, besökt olika affärer och pratat med olika butiksbiträden. Den här gången åkte vi tre mil bort! Såg en liten blänkare på Facebook om en rabatt på just den ring jag tittat på lite extra - Schalins. Klickade mig in och bokade tid för konsultation. 
 
Det var det värt! En liten söt butik (Valsta Guldsmed) i det annars rätt oinspirerande Valsta Centrum. Vi mottogs av en sympatisk och förtroendegivande guldsmed som vi verkligen kände var "rätt" för oss! Han ställde sig inte in men gav förslag och det märktes att han kunde sin sak. Och vi fick sitta ned och titta på olika ringtyper, utan minsta stress (Vi satt där minst fyrtio minuter...). Bra pris fick vi också.
 
Så nu har vi beställt både förlovningsringar och vigselring! Känns jätteroligt och spännande!! Jag längtar! Det roliga är att jag vetat precis vad jag vill ha hela tiden men ändå ändrat smak tre gånger och denna gång var den tredje! Helt otippad så blev det faktiskt en vigselring i rött guld istället för vitt som förlovningsringarna! Med en fin diamant på. Den ringen kommer guldsmeden själv att designa, även om den blir väldigt likt en Schalins-ring. Så den blir även helt unik! 
 
Ser såååå fram emot att få sätta på mig förlovningsringen om en vecka! Sen får jag längta i mer än ett år efter att få sätta på mig den där ljuvliga vigselringen...
 
 
 
 
Kommentarer
Dixi Wonderland - Hemmafru vid 22 års ålder

Gud va roligt!
Jag och min sambo är inne på vårat fjärde år men är fortfarande unga så vi väntar nog ett bra tag till. Jag vill ju ha en riktig PANG ring till förlovningsring och en mindre ring när jag väl gifter mig. Kör lite omvänd stil där ;D

Svar: :-D Only the best for the best ;-) Själv ville jag inte att ringarna skulle vara för iögonfallande eller riskera att de var "i vägen" när jag jobbar eller så, men ändå vackra så att de tål att tittas på... Och jag verkligen längtar tills jag får ha BÅDA på mig! Önskar nästan att jag fick börja med den där pråliga ringen jag med...
Helena Petersson

2013-03-23 - 19:55:52 / URL: http://dixiwonderland.com/
Sara Björk

Åh spännande! =)

Svar: Jätte! :-D Det är till och med ÄNNU roligare att planera inför ett bröllop än jag trodde!
Helena Petersson

2013-03-24 - 07:14:03 / URL: http://saaraaaa.blogg.se/
Tessan

Va roligt. Ska bli kul å se ringarna sedan. Då var ni inte långt ifrån mig då jag bor nedanför Valsta :)

Svar: Nähä, där ser man! :-) Ska hämta förlovningsringarna imorgon! Men de är ju inte så spännande... enkla, i vitt guld... Mer spänd inför vigselringen jag!
Helena Petersson

2013-03-26 - 18:46:49 / URL: http://www.atlstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar