mer boudoir

 
 
Imorgon ska jag på den efterlängtade workshopen med Brigitte Grenfeldt! Hon är en underbart härlig person och en otroligt duktig fotograf. Första delen ägnas åt bröllopsfotografering och andra delen åt boudoirfotografering. Vi ska hålla till i underbara rum på Härringe slott och ha en modell att fota hela dagen. Dessutom ska vi få tips på hur man gör riktigt fina printar.
 
Can´t wait! :-D
 
Blev så många jättefina bilder på Hanna som så snällt ställde upp som min boudoirmodell första gången jag testade på denna typen av fotografering. Jag har fotat mycket naket innan, men då med svart bakgrund och blixtar och mer åt konst-och-kroki-hållet. Det där med nakenhet har aldrig varit något som generat mig - varken andras eller min egen. Tycker att hudens egna skuggor och linjer är något av det finaste man kan avbilda, vare det sig är på fotografisk, tecknad eller målad bild. Har alltid uppskattat det vackra i en kvinnas kurver och former och på det här sättet vet jag att jag verkligen kan skapa riktiga ego-boost-bilder :-) 
 
Boudoirfotografering handlar ju inte så mycket om nakenhet utan mer om att antyda nakenheten. Bilderna är sensuella men alltid på ett smakfullt och ofta romantiskt sätt. 
 
Jag förväntar mig att komma hem imorgon med många tips och en hel drös med inspiration. Hoppas sen att jag får många kvinnor som vill besöka min studio, med en massa snygga underkläder, härliga schalar, coola skor eller kanske pojkvännens stora, vit skjorta...
 
 
Foton tagna med Canon 5D Mark ll och Canon 50mm 1.4 i min dagsljusstudio
 
 
Kommentarer
Emma ❤ mamma till Olivia

Vilka fina bilder! :-) Vad duktig du är!

Svar: Tack så mycket Emma! Det värmer att få höra! :-D
Helena Petersson

2013-03-25 - 09:12:58 / URL: http://alskadeolivia.blogg.se
None None

Väldigt fina bilder, gillar temat!

sv: tack så mycket :)

Svar: Tack ska du ha Sissi! Gillar också temat, skulle gärna fota på slott lite oftare...
Helena Petersson

2013-03-25 - 18:11:52 / URL: http://enligtsissi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar