bildvisning hos leafoto

 
 
 
Ikväll har jag en bildvisning med Anni och Robert som jag hade en mysig höstfotografering med tidigt tidigt en dimmig lördagsmorgon i september. Bildvisningar är trevliga :-) Jag bjuder på fikabröd, kaffe eller té och så får de slå sig ner i soffan och se sina bilder för första gången i ett kärleksfullt komponerat bildspel. Sedan får de titta igenom bilderna igen i lugn och ro och markera vilka som är favoriter (samt bocka bort bilder som de kanske inte tyckte om). 
 
I studion finns det ju en uppsjö av tavlor och standouts och album så när man sett ut sina favoriter är det dags att tänka på vad man vill göra med dem! Ska de upp på väggen eller in i ett album? Ska någon släkting få en bild i julklapp? På bildvisningen - och endast där - har man fina rabatter på allt!
 
Alla bilder som blir en större tavla genomgår retuschering i detalj - det vill säga att jag tar bort störande objekt i bakgrunden, hårstrån som ligger över ansiktet eller som står upp sådär lite ocharmigt och jag jämnar ut mindre smickrande ojämnheter i färger eller hy samt retuscherar bort BH-band som syns, fläckar på kläderna eller dregel...
 
Det som hamnar på väggen hos mina kunder är en bild av högsta kvalité och en tavla som är signerad. Tanken är lite att det ska kännas som att man går hem med ett konstverk snarare än bara en inramad bild. Det är i alla fall så jag önskar att mina kunder känner!
 
Det är så synd när vackra bilder bara får ligga inne i datorn... eller vad tycker ni?
 
 
Kommentarer
Anette

Jag har tänkt många gånger på hur synd det är att man inte har fotoalbum som man kan bläddra tillbaka och minnas i. Har tänkt skriva ut favoritbilder och sätta in i ett album, men när ska det bli av? Samma med att sätta upp på väggarna. Det borde man verkligen göra oftare!! Skittrist som sagt när de bara finns i datorn.

Svar: Ja det är nog många som resonerar så! Men det blir aldrig av. Jag ligger väldigt mycket efter när det gäller mina privata bilder. Ju bättre företaget går desto sämre går det med dem, verkar det som... Men jag SKA få in dem i album...
Helena Petersson

2013-11-22 - 08:39:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar