en söt och glad familj i studion

 
 
 
Före min teneriffamånad hade jag en trevlig familj på besök i studion. De kontaktade mig eftersom de tar stuioporträtt av familjen varje år, hos olika fotografer! I mailet fick jag se bilder från tidigare år. Så himla roligt att se! - hur frisyrer ändrades och barnen växte! Och det är ju alltid roligt att se hur andra fotografer valt att fånga dem på bild :-)
 
Jag valde att fota dem i dagsljusstudion - alltså bara med naturligt ljus från det fina, stora fönstret i studion - istället för att använda blixtar vilket jag vanligtvis gör i studion om jag har en hel familj framför kameran... Men det var en ljus sommardag och det fanns gott om ljus så jag tyckte inte att det behövdes. Det blir så varma och mjuka bilder på så sätt och jag tyckte att det verkade passa den här familjen. Mamman hette Helena precis som jag :-)
 
Visst är de söta? Flickan tyckte dock att det var jätteroligt att dyka in bakom bakgrunden... såklart. Det kunde man väl gissat? Självklart att det är väldigt inbjudande när det är lite mörkt och spännande precis där bakom... Det blev många turer för att rätta till de där vita gardinerna! En bra läxa för mig! haha
 
Bilderna är alltså tagen i studion som jag numera delar med en annan fotograf! Den ligger på Alfred Nobels Allé 214 i Tullinge om ni vill titta förbi någon onsdag (då jag vet att jag oftast är där)! :-)
 
 
 
Copyright Fotograf Helena Petersson, leafoto.se
Kommentarer
Anette

Som alltid, helt fantastiska bilder!!!

Svar: Tack Anette! :-)
Helena Petersson

2013-11-16 - 20:01:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar