omställning

 
 
 
Jag har varit hemma en vecka nu och det har gått lite upp och ner så som det alltid gör efter att man pausat från vardagslivet sådär under en längre tid. Jag kommer ihåg att det ofta var så efter att jag varit på läger i min ungdom. Man kommer hem lite lite annorlunda och det växlar mellan att man har den där sköna äntligen-hemma-känslan och den där vill-inte-vara-tillbaka-riktigt-än-känslan. Inte för att man nödvändigtvis vill vara kvar därborta utan mer att man har lite svårt att bara smälta in i den där vardagen igen...
 
Så. Jag har tonvis som jag måste ta itu med men jag har inte alls varit så effektiv som jag hade tänkt. Det jag har gjort är en plan. På hur jag ska lägga upp mitt liv nu. Jag vill ju bibehålla den sunda kropp jag skaffat mig under min träningsmånad och då kräver det att det där med mat och träning prioriteras... och det innebär i sin tur att jag behöver strukturera upp lite i arbetslivet.
 
Jag har nu avsatt specifika dagar till fotojobbandet och ska verkligen försöka att inte avvika för mycket från dem utan istället boka in längre fram (istället för att pressa in någon extra i en redan full vecka, till exempel...). Sen har jag bestämt mig för att försöka göra någon typ av träning fem dagar i veckan och det har jag lyckats med än så länge. Är motiverad och bestämd så jag tror nog att det ska gå. Jag har även bestämt vilka dagar jag ska blogga och vilka dagar jag ska sätta mig ner med Erik och planera för mat, städning, tvätt och storhandling. 
 
Har liksom upplevt min tillvaro lite "rörig" tidigare och det ska det, som ni ser, bli ändring på!
 
Teneriffa och Vintersol är himla bra för just det där "nytänkandet". Det var väldigt lätt att sätta sig där på sandstranden med vågorna som kluckade och tänka på vad man egentligen vill och önskar... 
 
 
 
självporträtt :-)
 
Kommentarer
Anette

Skicka gärna hit lite av din klokhet :-)

2013-11-06 - 10:45:59
Anonym

Låter som en bra plan :-)! Din mamma

Svar: :-) Tack ska du ha!
Helena Petersson

2013-11-06 - 11:28:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar