retusch

 
 
 
Sånt här pysslar jag med, så här mitt i natten en måndag... :-) Det här ska bli en förstoring på 40x60 och till alla tavlor ingår retuschering utöver den normala redigeringen som alla bilder får. Det innebär att jag zoomar in ordentligt och tittar så att inget hårstrå ligger ivägen för ditt öga, ett bh-band sticker ut, hyn är ojämn eller - som här - några störande objekt tar fokuset från huvudmotivet. Dessa tar jag bort, jämnar ut eller förbättrar. 
 
Ett bra motiv till att välja att göra tavlorna hos sin fotograf alltså :-)
Du blir liksom ÄNNU snyggare...
 
Jag blev riktigt nöjd med denna retuschering! Visst kan man ana vad jag gjort om man VET att jag gjort nåt precis där, men svårt att klura ut om man inte sett "före"-bilden - eller vad säger ni?
 
Kommentarer
michaela- mamma till tre 💗

förstår att du blev nöjd! de är jättefina bilder!

Svar: Tack! :-)
Helena Petersson

2013-11-26 - 19:32:08 / URL: http://minahjartanochjag.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar