en himmelsk salsaupplevelse

 
 
 
 
Igår vid elva på kvällen drog jag på mig mitt robotben (en knäortos som avlastar från artrosen), mina salsabyxor (som har smarta fickor på benen) och min salsatopp som det var länge länge sedan jag kände mig fit nog att ta på mig. Sen hoppade jag upp på cykeln och cyklade inåt landet tjugo minuter för att gå på konserten med den stora salsaorkestern El Gran Combo! De skulle inte börja spela förrän halv ett på natten hade jag fått höra så jag tänkte att det inte vad någon idé att komma tidigare. Jag var inte ensam om att dyka upp sent, såklart - vi är ju i Spanien...
 
I mina salsabyxors fickor hade jag cykelnyckeln, hemmanyckeln, pengar, alvedon och biljetten. Tröjan som egentligen inte hade behövts för det var en riktigt ljummen natt virade jag runt midjan. Sen begav jag mig in i konserthuset och havet av människor som samlats där. Ett annat bra salsaband spelade och snart omgavs jag av diggande salseros :-)
 
Första tio minutrarna stod jag själv och smådansade på stället. Sen blev jag uppbjuden av en Victor som hade riktigt skön taktkänsla och musikalitet i sina moves. När han fick veta att jag hade pojkvän ursäktade han sig dock med ett ärligt "jag vill helst att tjejen inte har det" haha :-) jaja, tänkte jag och önskade honom lycka till i jakten! Lite senare träffade jag på honom igen och eftersom han uppenbarligen inte hade hittat någon singeltjej så drog han med mig fram mot scenen och sen stod vi där - typ fem meter från sångarna - och dansade oss igenom hela konserten. Bästa sättet att uppleva en konsert är ju faktiskt att dansa sig igenom den :-) Skönt nog var det för trångt för några utsvävande stylingmoves (som är rätt krävande för fotleder och knän) så det var bara mysig rytmisk diggar-dans (så att man inte hinner bli stel och känna av att man har ont i lederna) som avbröts av lite jublande och handklappande ibland när bandet gjorde något roligt. Alla favoritsånger från dem spelades och de var grymma! De firade 50-årsjubileum så det var ena riktiga ess som stod där och sjöng och spelade för oss. Jag kunde knappt fatta att jag dansat i dryga tre timmar när jag cyklade hem klockan tjugo över tre på natten.
 
Bästa salsaupplevelsen på lääääänge lääääänge... Minns inte ens när jag dansade salsa innan dess.. Det är lite illa... Ska verkligen försöka ta mig ut och dansa kubansk salsa när jag kommer hem. Det är så skönt att få svänga på höfter, rulla på torson, skaka på axlar och göra de där små rytmiska kasten med huvudet då och då när det passar i musiken... 
 
Kommentarer
Anonym

Roligt Helena :-)!

2013-10-20 - 10:27:06
Anonym

Skönt att det fungerade så bra :-) Från din mamma

Svar: :-) Kram kram!
Helena Petersson

2013-10-20 - 10:27:55
Sara Björk

Vad roligt ! =)

Svar: Ja verkligen! :-D
Helena Petersson

2013-10-20 - 14:25:30 / URL: http://saaraaaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar