här smälter man bort...

en bild från i april
 
 
Det har varit galet mycket inför resan, men nu är jag äntligen här! På min gamla ö :-) Mitt andra hem. Och det är värmebölja. Jag smälter bort. TIdvis kreverar. SÅÅÅ varmt!
 
Var helt slut igår när vi kom fram. Teneriffas flygplats är inte den mest organiserade... både jag och min väninna Ansie hade valt "assistans" till och från flygplanet i och med att det är rätt långa sträckor och mycket köande. Det innebar att vi blev sittandes utanför flygplanet i typ en timme innan vi fick hämta väskorna och sedan komma ut till bussen. Väl i bussen fick vi vänta ytterligare fyrtio minuter innan den faktiskt åkte.
 
Vi var både svettiga och rejält hungriga när vi kom fram. Med tanke på att vi gått upp klockan fyra på morgonen så var det kanske inte så konstigt... Vi kom fram till Vintersol klockan fyra på eftermiddagen.
 
Jag och Ansie fick rum bredvid varandra (gulligt att de tänkt på det!) i nya byggnaden. Mitt rum var ungefär som en bastu. Har nu lärt mig att i denna värmebölja är mitt rum som en bastu varje dag mellan klockan ett och klockan sju. Sen blir det en något svalare bastu när solen gått ned - men fortfarande alldeles för varmt för min smak. Tur man havet bara ligger fem minuter bort!
 
Det första jag gjorde här var att ta ett dopp i solnedgången. Så himla skönt. Underbart. Vattnet kändes ungefär lika varmt som en insjö, men ändå ljuvligt svalkande.
 
Idag har jag träffat läkaren och sjukgymnasten och tränat i gymmet, simmat och vattengympat. En lite rolig detalj är att sjuksystern är en tjej som jag pluggade spanska med i Cadiz för typ åtta år sedan...
 
Man blir rätt slut av värmen här kan jag säga, och såklart av träningen. Jag hade tänkt sitta och blogga en stund varje dag men det kommer jag inte att orka. Det är fullspäckat träningsschema fram till middagen klockan sex och sedan är det enda man vill göra öppna en bra bok eller titta på en serie. Kameran kommer med största sannolikhet att ligga orörd i värdeskåpet fram tills helgen. Det är träning även på helgen men i lite mindre utsträckning.
 
Så vi kan väl säga som såhär att förvänta er inte så många inlägg den här månaden! Det blir när det blir, helt enkelt. Men till helgen hörs vi definitivt! Ha en fin höst därhemma :-)
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar