ett bröllopsalbum

 
 
Igår blev jag äntligen klar med Anna och Michaels bröllopsalbum! De beställde ett stort - 28x28cm - med 40 sidor, alltså tjugo uppslag. Det är hur kul som helst att göra album, men alltid en utmaning! Ju fler timmar jag är med brudparet, desto svårare är det! Att välja de bilderna som bäst beskriver historien (för ALLA ryms ju inte...) och hitta rätt design för varje grupp av bilder... 
 
Jag brukar göra en överskådlig plan. Beräknar hur många uppslag varje "tjok" av bilder ska få. Fotosessionen vid stranden får fyra uppslag, fotosessionen utanför kyrkan får två, vigseln 5, båtturen ett, minglet ett, gruppbilderna två osv osv... Det underlättar såklart, men ibland kräver historien fler än planerat. Då föredrar jag att ge mina kunder något extra uppslag framför att "pressa" ihop bilder på för få sidor.
 
Här är ett utdrag från Anna och Michaels album :-) Fler bilder från deras bröllop kommer snaaaart här på bloggen!
 
 
 
Kommentarer
Dixi Wonderland - Hemmafru vid 22 års ålder

Du fotar så underbart magiskt bra! Fångar verkligen ögonblicken! :)

Svar: Tack ska du ha, söta du!! Det är precis det som jag älskar att göra :-)
Helena Petersson

2013-09-08 - 14:48:25 / URL: http://dixiwonderland.com/
Sara Björk

Så underbara bilder, som alltid! =)

Svar: Tack goa du :-) Kram!
Helena Petersson

2013-09-11 - 19:24:36 / URL: http://saaraaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar