idag fotar jag bröllop!

 
 
 
Längtat jättelänge efter Alex och Pelles bröllopsdag och nu är den här! Lyllo mig som får springa runt och föreviga den! Ni anar inte vad jag kommer att ha roligt idag :-)
 
Erik är förkyld så jag får klara mig själv. Har med mig några redbull och några mannafrutti för att hålla energin uppe. Och så har jag fått en jättebra, lätt pall som jag kan släpa med mig istället för den otympliga stegen som jag behövde Erik till att bära... 
 
Utrustningen som jag har med mig idag:
 
Två fullformatskameror - Canon 5D mark ll och Canon 6D
Sigma 35mm 1.4
Canon 50mm 1.4
Canon 135mm 2.0
Canon 24-70mm 2.8
Canon 70-200mm 2.8 med IS
Canon 17-40mm 4.0
Canon 580ex ll (blixt)
Canon 50mm macro
Reflektorväggen (som jag får be någon gäst att hålla vid behov..)
Pallen (är ju bara 157cm lång...)
En filt
Plåster (alltid bra att ha)
Gaffatejp (ett måste)
Regnkappa till kameran (för något paraply kan jag ju inte hålla i...)
 
Så, håll tummarna för oss idag! Hoppas att det blir som SMHI förutspår - halvklart!
 
Kommentarer
Sarah

Lycka till! Fantastiska preshoot bilder så det bara måste ju bli bra :)

Svar: Tack ska du ha! Jag blev själv väldigt nöjd med deras preshoot :-) De var underbart vackra kan jag avslöja! Lite regn fick vi, och en hel del kyla... men även en dramatisk himmel och några perfekta fotoplatser!
Helena Petersson

2013-09-28 - 08:03:35 / URL: http://bara1minut.blogspot.se
Elsa

Jag skulle aldriv våga... tänk att fucka upp någons bröloppskort man kan ju inte bara "vänta, vänta ta om det där med att du sätter ringen på hennes finger....lååångsammare *klick* neeej väääänta jag måste fixa slutaren... gör om då!"

Svar: Haha :-D Ja så är det såklart! Men det är alltid spännande, det händer så gott som alltid oförutsägbara saker och alla är både glada och vackra - ett rätt härligt jobb alltså! Men det tar några år innan man vågar...
Helena Petersson

2013-09-28 - 14:04:15 / URL: http://sadistiskmytoman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar