lite tuffare tag 2014

 
 
 
I och med studion så har jag fått en trevlig och väldigt duktig fotograf-sambo och jag har upptäckt att jag har jättemycket kvar att lära när det gäller företagande. Terri är väldigt generös med sina kunskaper och delar med sig av excelkalkyler och uträkningstabeller och leverantörkontakter så att jag ska få en bättre uppfattning av vad jag har för utgifter och inkomster och hur mycket jag faktiskt tjänar. Nu med en studiohyra varje månad måste jag tänka till hur jag ska få det att gå ihop.
 
Det är lite läskigt att gå igenom sina siffror, erkänner jag. Det har gått ganska bra för mig det senaste året med betoning på ganska, ändå. Med studion så måste jag helt klart se till så att det går ännu bättre.
 
Så jag ska göra en hel del marknadsföringsinvesteringar. Ställa ut på bröllopsmässan nästa år. Annonsera på bröllopstorget. Sätta upp flyers överallt som jag kan komma på. Kanske köra med direktreklam till företag. Det kommer ske en hel del förändringar framöver. Min prislista så som den är idag kommer byta karaktär. Med det menar jag att jag håller på att lära mig ett nytt tänk. Jag tror att det i slutänden blir bättre - mer kvalité, mer att ta på, mer konst helt enkelt. Men annorlunda blir det.
 
Jag hoppas att ni därute hjälper mig lite på traven! Om ni får nys om någon som snart ska få barn, någon som har en stor familj men inte så många familjebilder på väggarna, några som förlovat sig och planerar att gifta sig om något år eller några som behöver snygga profilbilder till sin hemsida - tipsa dem om mig! Jag vill!
 
Ha en fin dag!
Kommentarer
Sara Björk

Heja dig! =)

Svar: :-D Javisst! Behöver alla "heja" som kan fås! Lite läskigt... men väldigt roligt :-)
Helena Petersson

2013-09-10 - 18:54:04 / URL: http://saaraaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar