studiofotografering av violinist

 
 
 
För några veckor sedan bestämde jag mig för att leka lite i studion! Hade precis fått upp den svarta bakgrunden (som förut satt i vårt vardagsrum!) och Terri hade precis köpt en snoot (typ en kon som man sätter framför blixten). Med mina och Terris blixtar och blixttillbehör tillsammans finns det många roliga leksaker :-)
 
Jag bad två kompisar att stå modeller - Rebecka och Staffan - och riggade studion med totalt sett tre blixtar. Huvudljuset var en beautydish, bakgrundsbelysningen gjordes med hjälp av snooten och hår- och siluettljuset (ljuset bakifrån) gjordes med en kvadratisk softbox. När allt är uppställt var det bara att testa sig fram med styrkan på de olika blixtarna, vinkeln på dem, avståndet de placerades på och hur modellen placerades - samt såklart vart jag skulle stå. 
 
Är väääääldigt nöjd med resultatet! Det blev verkligen precis så som jag ville! Så roligt och lyxigt att kunna göra såna här små projekt då och då. När andan faller på. Jag trivs så bra i studion med mitt fina kontor, den flexibla studion, de mysiga fåtöljerna, samtalen med min fotografkollega Terri, tavelverkstaden... allting! Jag är väldigt lyckligt lottad.
 
När annat i livet inte går så som man tänkt och önskat så är det skönt att kunna vila sin lycka på just sådant. Det jag vill säga är att jag har det lite tufft just nu på vissa personliga plan, men det faktiskt alltid finns någonting (eller någon!) att vara lycklig över och just att jag alltid verkar kunna hitta det gör mig till en riktigt lycko-nörd. 
 
Enough said, nu får ni se lite bilder på vackra Rebecka! Hon spelade för övrigt precis lika vackert som hon det ser ut :-)
 
Valde en sepiatoning till bilderna, tyckte det passade allra bäst!
 
 
 
 
Fotograf Helena Petersson, www.leafoto.se
 
Kommentarer
Sara Björk

UNDERBARA bilder!

Svar: Tack snälla du!!! :-)
Helena Petersson

2014-04-22 - 17:00:18 / URL: http://saaraaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar