Bröllopsfotografering i Tyresö

Tyresö slott
 
 

Idag fick jag äran att vara bröllopsfotograf åt vackra Jesper och Linda när de gifte sig i Tyresö Kyrka! Jag måste säga att det kändes som ett av sommarens mest lyckade bröllopsuppdragen! Det var så mycket som klaffade! Vädret, till exempel! Inget regn men ändå lite dramatiska moln här och där. Precis lagom med moln framför solen när det var dags för gruppfoton och porträttfotosessionen. Och varken kallt, för varmt eller för vindigt.
 
Vigseln i kyrkan var alldeles alldeles u n d e r b a r. Seriöst. En väldigt skön präst som var så där lätt att ha att göra med. Glad och trevlig. Det var ljuvligt ljusinsläpp i kyrkan. Väldigt vackert, högt tak. Fina sånger. Och så hade de tre små brudnäbbar som lättade upp stämningen och bjöd på lite roliga bilder då och då :-)
 
Vigseln bjöd dessutom på en sån där tre-versers-psalm så att jag utan stress hann ta några översiktsbilder med mitt vidvinkelobjektiv (17-40mm) uppifrån!
 
Resten bara flöt på. Hur lätt som helst. Lätta, trevliga gäster som ställde upp utan strul för gruppfotona (det var rätt många konstallationer!) och många fina miljöer nära. 
 
Och så Jesper och Linda som var så himla fina och söta och lätta att ha framför kameran!
 
Något annat som också underlättade just idag tror jag var att jag höll mig till en kamera (även om jag hade med mig två) och inte hade kastat ner precis varende objektiv jag har. Så jag inte kände mig helt nedtyngd av min utrustning när vi gick omkring där (blev en hel del gående). Har till exempel upptäckt att min Sigma 35-mm 1.4 tar helt grymma macrobilder på ringar! Så då slapp jag ta med macrot :-)
 
Kände mig så himla nöjd när jag lämnade dem. Här är några av macrobilderna förresten! 
 
 
 
copyright: fotograf Helena Berzelius (hihi, japp, bytt namn!) www.leafoto.se
Kommentarer
Anonym

Fantastiska bilder! Moster

Svar: Kul att du tittar in kära moster! Kram
Helena Petersson

2014-08-16 - 22:43:04
Ninni - Vimsiga mamman

Jättevackra bilder :)

Svar: Ville bara säga TACK för kommentaren! Jag har varit helt kass på att uppdatera bloggen på sistone (men nu är den uppdaterad!) men jag uppskattar verkligen alla kommentarer jag får!!! Ha en fin höst Ninni!
Helena Petersson

2014-08-16 - 22:56:16 / URL: http://ninnzan.se/
Sara - mamma till Nova&Levin

fina bilder.

Svar: Ett sent TACK från hjärtat :-)
Helena Petersson

2014-08-17 - 10:28:16 / URL: http://frokenkalmar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar