en fryst värld

 
 
 
Lite bilder från min promenad för några dagar sedan. Älskar frost. Kan gå runt hur länge som helst och titta ner i marken efter förstenade, iskristalliga löv och upp på den kyligt blåtonade naturen. Jag ser i svartvitt när det är så. 
 
Det är det som jag älskar allra mest med Krällinge. Att det alltid är vackert och inspirerande. Att jag alltid vill gå ut och fota naturen och ljuset, även då jag inte rört kameran annat än för porträtt på flera veckor. Och det är underbart att det är så nära! Bara att gå utanför dörren!
 
För en vinterskruttig reumatiker som mig är det himmelskt. Med vinterskruttig menar jag främst att det är jobbigare att gå utomhus eftersom marken stelnar till sin ojämnhet och för mig som bara går bra på helt plant underlag är det grymt jobbigt. Som en promenad i gamla stans kullerstensgränder ( u n d v i k e r g ä r n a ).
 
I övrigt är jag varken bättre eller sämre på vinterhalvåret.
 
Vi har haft en underbar jul här på landet. Vänt på dygnet, läst böcker, tittat på film, spelat Munchkins, myst. Tappat kollen på dagarna. 
 
Ledighet när den är som bäst!
 
 
 
Copyright leafoto.se
 
.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar