glasögonorm!

Foto: Erik Berzelius i garaget!
 
Jag har skaffat glasögon! Behöver dem inte för att kunna fota eller så, men de är väldigt bra när jag kör bil och speciellt då det är mörkt! Det är som att gå runt och se på världen med bländare 8.0 och plötsligt så får man bländare 11 istället! Alla detaljer riktigt "poppar" ut och blir superskarpa. Dessutom blir det mer balans mellan ögonen. Har ju ett jättebra och ett inte så bra men märker inte av det där dåliga så ofta. Ibland på gymnasiet kunde jag märka det när jag hamnade bakom någon och det dåliga ögat riktades mot tavlan alldeles ensamt... Då blev det blurr blurr. Och det har ju inte direkt blivit bättre med åldern...
 
Så så här ser jag ut med mina nya glasögon som min kära mor gett mig! Jag gick till LensWay i Nacka Forum och fick hjälp av det mest engagerade affärsbiträdet! Hon kunde sin sak! Jag sa att jag inte hade en aning om vad jag ville ha när jag kom in men det visade sig snabbt att jag hade en väldigt stark uppfattning om vad jag ville ha - eller inte ville ha... De här hittade hon bland de där glasögonen som inte sitter uppe längre :-) Lite pastellfärg och vintage - helt och hållet jag! Passar till mina kläder som ofta är grå, bruna, svarta eller lila!
 
Vad tycks? B-)
 
Något som är grymt imponerande är att Erik tog dessa med endast 1/13 sekund! Det är sjukt långsamt! Och de blev knivskarpa! Grym karl och grym optik :-) Han fotade med Canon 5D mk ll och vårt favoritobjektiv Sigma 1.4. ISO var på 400 och bländaren på 1.4. Tror dock inte det var han som bestämde tiden utan han körde på bländarprioritet och lät kameran bestämma tiden! Hade också gjort så oftare om det funnits någon maxgräns på hur långsamt den kunde bestämma att man kan fota på innan den ökar ISOt istället...
 
 
Kommentarer
Anonym

Fina glasögon :-)! Din mamma

Svar: Tack ska du ha! Kram kram
Helena Petersson

2014-01-09 - 08:46:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar