eget studioprojekt

 
I fredags fick jag äntligen upp min svarta bakgrund i studion! Den har hängt hemma i vardagsrummet ett bra tag även sedan alla blixtar och ljusmodifierare har fått flytta in i studion. Eriks pappa skjutsade dit den på sitt flak samt fixade ett trasigt fäste och sedan satte Erik den på plats. Jag har saknat den! 
 
Så jag bokade impulsivt in en leka-med-ljus-dag i studion och bad Rebecka på mitt rehabjobb komma förbi med sin fiol (hon är sjukgymnast men jag visste att hon spelat fiol länge och uppträder regelbundet med orkester) samt en före detta kollega från ett annat jobb - Rehabstation - som jag visste ville ha profilbilder på sig själv och då förmodligen kunde ställa upp på kort varsel :-)
 
Jag hade hur kul som helst den lördagen. Använde två till tre blixtar och diverse ljusmodifierare såsom softbox, beautydish, snoot och reflexskärm. SÅÅÅÅÅ roligt! Och jag blev så himla nöjd med mig själv (och mina modeller såklart!)! Ibland måste man ju få nörda till det ordentligt och verkligen visa att man hanterar det där med avancerad ljussättning :-) Annars börjar man nästan ifrågasätta sig själv om man verkligen fortfarande minns...
 
Har dock lite svårt att bestämma mig för vilken redigering jag gillar bäst. Gillar alla dessa men på lite olika sätt. Tycker färgen på fiolen kommer fram så fint i färgbilden, medan det passar så bra med sepia på en fiolbild. Och gillar den konstnärliga touchen som man får med dend är dova, mörkgrå bilden... samtidigt som en krispigt svartvita som alltid är svårslagen. Hm! Lyxproblem!
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:



Nu har ni hamnat hos en glad och påhittig fotograf som är bosatt med sin sambo Erik nära Globen i Stockholm. Här kan ni förvänta er massor av bilder från både jobb och vardag. Välkommen!

Har du några frågor kan du alltid skriva ett mail till:

[email protected]





RSS-flöde
Bloglovin
Facebook








Fotokurs
"Ta bättre porträtt"
Pågående!

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
16 - 17 juni 2012

Workshop på landet
fotokurs + övernattning
18 - 19 augusti 2012

Gratis fotosession
för bebisar 4-10 dagar